Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

som f.eks nettopp nå...kom han ut fra badet med mormor sin. Vi er på besøk hos henne nå. Dem har nå vært inne på badet i kanskje 10 min. Så kommer han da ut, løper bort til meg og setter opp det "tryne" , ser meg rett inn i øyene og sier: mamma, jeg hadde bæsje. Legger skikkelig trykk på ordet "bæsje". Aller helst hadde jeg lyst til å le, men måtte holde meg og ser han alvorlig inni øyene mens jeg sier "åh...".

Det var tydlig at han hadde lært en ny sang i bhg. For igår, rett etter barnetv sa han til meg: mamma, du må legge ned. Så da lente jeg meg tilbake. Og da sa han...så må du lukke øyner, og demonstrere ved å knipe igjen øyene sine. Så da lukker jeg øyene mine. Så hører jeg veldig lavt: "blomster små, gule, blå...titter opp av marka nå. Vinker til mamma lill, for hun er så snill."

Herregud så vanskelig det var å ikke begynner å le.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de er så herlige!

Ingenting slår å utveksle blikk syns jeg, å dele en spøk eller en opplevelse uten et ord fordi man forstår hverandres blikk så godt.

Skrevet

Hi,hi...

Har også en bæsje-historie om min 2-åring. Familien med besteforeldre satt ved frokostbordet i påska. Jeg og sønnen min tuller over bordet med blikk og smil. Plutselig legger han hodet på skakke, "sniffer" ut i luften og ser på meg med farskete smil og sier "mamma,...basja?" Med skikkelig trykk på bAsja...:) Alle ler, og han repeterer selfølgelig mange ganger...

Skrevet

Minner meg om episode med gutten min. Han er 2,5 år. Vi var hjemme hos broren min for å spise middag. Vi satt oss til bords, og pratet. Så kom kona til broren min ut med maten. Hun hadde tilberedt maten på tallerkene. Så da hadde alle fått hver sin tallerken, utenom sønnen min (for den kom sist). Da trakk han på skuldrene sine og så på meg: Hva med meg? Få jeg ikke mat jeg? Jeg lo så jeg datt av stolen. Vi lo ikke fordi han sa det, men han lagde en skikkelig uskyldig fjes som det er helt utrolig at han kan lage.

Skrevet

En liten historie fra min toåring. Daddy spurte han - how many years are you? Han svare - two - for så å peke en gang på hvert øre! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...