Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8 uker på vei nå og har første termin på undersøkelse med ultralyd hos gynekolog neste uke. Men jeg vil heller gå til jordmor. Jeg vet ikke hvor jeg skal søke for en gode jordmor (i Ålesund) eller når jeg kan gå til jordmor?!

Er jordmortjeneste gratis? Hos gyn jeg må betale egenandel hver gang ...

Kan noen hjelpe meg? Jeg kommer fra Tyskland og har ingen erfaringer!

Tusen takk for svar!!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! syns du skal ringe jordmor allerede på mandag! Jeg ringte i uke 7 og fikk heldigvis time, ikke alle steder de har like god dekning på jordmor! se på kommunens hjemmeside, der står det sikkert noe om helsestasjoner! og det er gratis! hvis du går til fastlegen din, er alt som har med graviditeten å gjøre gratis! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg bor i Trindheim og vet det er veldig vanskelig å få time. Ringte derfor med en gang jeg visste jeg var gravid (i dag), og fikk første time 26. juni. Og dette er en gruppetime! Får ikke individuell time før jeg er i uke 26!!!!!!!!!!!!!!

Skal til lege nå på torsdag (5+0).

Skrevet

Kan ingenting om jordmor,men jeg hadde tidlig UL hos gynekologen min(offentlig gyn.) igår,8+2,og jeg betalte ingenting siden jeg er gravid.

Du kanskje har time hos privat gyn?

Skrevet

Sikkert dumt spørsmål dette, men hvorfor er dere på tidlig UL i uke 7-8 osv?? Er det noen medisinsk grunn eller vil dere bare se babyen, og se at alt er OK?

Skrevet

Jeg er fordi jeg har slitt i 2 år,mistet 2 ganger,hvorav den siste var MA som ikke ble oppdaga før 5 uker etter spiren var død(i uke 11)

For meg var det en stor betryggelse å se at det faktisk "virka" denne gangen,er litt mindre bekymra for å miste enda en gang nå...

Jeg skal ha enda en UL i uke 14,nå er jeg 8+3.

Skrevet

Sjønner godt at du vil på tidlig ul da ja =)

Har sett så mange innlegg her om at folk har vært på tidlig ul så det virka nesten som at det kunne være en trend å dra på ul flere ganger,, får jo lyst til å se lillebebisen min snart jeg også =)

Skrevet

Er nok ganske mange som går "uten grunn",bare av nyskjerrighet,og kanskje litt for å roe seg også. Man kan jo være redd for at det har gått gærnt selv om man ikke har mista før.

Koster vel omentrent en tusenlapp om du skal gå til privat gyn. for tidlig UL,men du kan jo være av de heldige som kabnskje har en lege med UL-apparat? Jeg går til offentlig gyn.,så betaler ingenting heldigvis.

Var kjempespennende å se den lille,så hjertet kjempetydelig, der det dunka og slo! :-)

Skrevet

Jeg dro til min første innvendige UL i uke 6. Det var fordi jeg ikke hadde noen mens å gå etter for å se hvor langt jeg var på vei, så jeg dro rett å slett for å vite sånn ca hvor langt jeg var på vei! :)

Skrevet

Hei. Jeg er nå i uke 12 og ringte jm (på Moa) for en neoen dager siden og ville bestille time. Hadde hørt at det var lang ventetid, men kunne få time allerede om to uker. Jeg synes igrunn det var litt tidlig så jeg ba om å få vente en mnd til, slik at jeg da er i uke 16. Det er en jm på Moa og en på Klipra, er ikke sikker på om du får velge jm selv eller om du må gå til den som er nermest der du bor. Jeg fikk en dobbel time første gang for da er det mye de skal gå igjennom. Bare ring og fortell hvor langt du er på vei så ordner de time til deg når de mener det passer. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...