Gå til innhold

flere som bor i et bombenedslagsområde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

argh..

det ser SERIØST IKKE UT HER. jeg er egentlig litt sånn "rydde-og-vaske-mani-dame" men i løpet av svangerskapet har det flytt sånn ut!!

Har klart å shine opp noen ganger, så klart, men det har som regel straffet seg med vond rygg og bekken, og jeg syns det blir like herlig rotete igjen like fort!

Prøver jo å rydde underveis, men herligheten så utrolig mye rot det blir!!

Det har jo mye med meg å gjøre, det er tung å bøye seg, tungt å løfte, tungt tungt..

Så jeg er ganske avhengig av mannen min for å får gjort ting unna.. bare enkelte dager føler jeg meg så i form at jeg får gjort ting skikkelig..

(i tillegg er det eksamenstid, det skal sies!)

Moren min var innom en tur for noen uker siden, og bare vasket kjøkkenet mitt.. syns det var så flaut!! Vil jo ikke at hun skal legge merke til hvor "forfallent" det er her!

Mannen min pendler til skottland, så når han kommer hjem, har jeg ofte noen oppgaver til han, som jeg ikke har fått ordna selv. Men jeg gjør faktisk ganske mye fremdeles, han er bare vant til at det er jeg som gjør alt..

Og så prøver jeg å ymte frampå da.. "uff, det ser ut som et bombenedslag her!"

"neida," svarer min kjære "det er hverken blod eller flammer her"

SÅ UTROLIG IRRITERENDE!!

Og så prøvde jeg å si ting rett ut.. "vet du, når jeg er hjemme (når han er i norge har han hjemmekontor) så forventer jo du at klærne dine blir brettet sammen og lagt i skapet og ting er ordnet til du kommer hjem"

og han presterer å svare;

"når du er hjemme, da bare sparer du opp alt til jeg kommer hjem da!"

Altså, ja, det er faktisk litt untakstilstand når jeg er gravid! argh..

han som vanligvis er så snill og grei.. han SER ikke at det er rotete..

i dag har jeg satt meg med laptopen utendørs, for rotet har ikke tatt over verandaen helt enda, men huset innvendig ser virkelig ikke ut, så jeg orker ikke være der en gang!

Jeg skulle nok ikke ha gifta meg med en hetero, ass..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, føler litt av det samme her. Sliter med bekkenløsning og vondter meg her og der; lite energi rett og slett. I tillegg pusser vi opp bad (ikke så mye vi, men mannen min) og han har skole etter jobb 2 ganger i uka.

Gulvene skriker etter å bli vasket, hybelkaninene jubler der de fyker omkring og vinduene er et kapittel for seg... Liker å ha det pent og ordentlig rundt meg, men nå er det et komplett kaos. Og 4 uker til termin, dette blir spennende... Håper bare badet snart er ferdig så vi kan begynne med litt andre ting.

Får jo gjort litt innimellom, men det synes liksom ikke i det store bildet. Får jo litt dårlig samvittighet når jeg går hjemme og mannen min har så utrolig mye å gjøre for tiden. Men det er ikke bare bare å støvsuge og vaske nåe bekkenet ikke vil! Det går i 5 min så er det stopp. Nå begynner permisjonen min så jeg håper jeg får gjort litt her nå da. Bare flaut når vi får besøk og det ser helt bomba ut... jaja ikke mye å gjøre med det, de får lukke øynene.

Skrevet

uff ja. håpløst, ikke sant?

hihi, men hjalp å slippe ut litt damp her inne da. hehe.. men jeg sitter fremdeles på verandaen!

er jo vanskelig å få det ryddig, når du bruker opp energien på å fikse kjøkkenet, og så etter middag er det jo like herlig rotete igjen! akk..

skulle bare ønske mannen min så nå hvor mye jeg egentlig gjør normalt, men jeg tror rett og slett ikke han SER rotet jeg..

som når han stolt som en liten hanekylling hadde ryddet kjøkkenet, og jeg kommer inn der, og det ikke er tørket over noen flater, det fortsatt ligger biter av grønnsaker på skjærefjøla osv.. helt utrolig..

kanskje de har et slags filter?

Jeg har snart bursdag, jeg har vurdert å ønske meg en vaskedag.. at jeg kan rydde unna alt selv på forhånd, og så få hjelp til å rundvaske skikkelig før termin.. gulv og tak og alt sånt som jeg ikke orker..

det hadde vært noe det..

Skrevet

hehe.. akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv :) jeg blir gal av å se på alt rotet, støvet og skiten som jeg gjerne skulle ha tatt, men det går ikke pga bekkenløsning.. Samboer hjelper jo til - bare han får beskjed om hva som skal gjøres... Så jeg tenkte at "maskjerring" skulle jeg ikke bli, og har i grunn ikke bedt ham om så mye..

Her en dag lurte jeg på om han ikke hadde lagt merke til hvor flink jeg har vært til å ikke mase og syte om han skal gjøre ditt og datt, og at jeg er blitt svært så tolerant overfør dritt og støv.. Han svarte "Er det rotete her nå da? Synes alt er perfekt jeg!" Hehe..

Lurer på å leie en vaskedame før jeg drar på føden.. familen er jo milevis unna også...

Skrevet

Manuellterapeuten min sa som følger; Det beste å gjøre når man har bekkenløsning var:

SKILL DEG OG FLYTT PÅ HOTELL!

Han mente at de fleste plagene kom av at vi er dobbeltarbeidende. Men sett opp ei liste over ting som skal gjøres, og forklar at det faktisk er HELT feil av deg å støvsuge, vaske osv, og at det faktisk kan gjøre deg varig ufør! Vi må nok male fanden på veggen for å bli hørt! Og jeg også vil ha en homo... Hehe

Skrevet

Åhhh, godt å høre at det er flere som føler det samme som meg, er lei av å måtte fortelle at "nå må det faktisk gjøres noe her".......MANNFOLK :-)

Skrevet

hahaha "skill deg og ta inn på hotell"...

ja, det funker iallefall på kort sikt, kanskje.. hehehehe

jeg tok en liten alvorsprat her med mannen i stad, så får vi se om det hjelper.. iallefall fikk jeg beskjed om å legge meg i senga en times tid mens han lagde middag..

kanskje vi har godt av å måtte tolerere litt støv og sånn også?

Men jeg kan ikke hjelpe for at jeg bare tenker det er usunt, og at når jeg puster inn skitten luft, får baby det i seg også..

Men hva er det med dem? Jeg har vokst opp med en haug med brødre, og har spurt dem flere ganger, og de sier at de rett og slett ikke ser det.. så skal de få beskjed om å gjøre noe, må det dikteres akkurat HVA..

Men så var det det å ikke ville bli masekjerring da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...