Gå til innhold

da kan jeg slappe av i helgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

til mandag skjer det=) da blir jeg satt igang. så til alle fredrikstad damer!!! hold dere friske i helgen og på mandag, for det er eneste det som kan stoppe for min igangsettelse. skal møte på b3 klokka 08.00 og da skal jeg bli satt igang. så fremst det ikke er for mange der. og det er det best det ikke er. da blir jeg rett og slett forbanna! forlater ikke sykehuset en gang til før ungen er ute!

Tok ctg nå. hjerte lyden var gj.snitt 130 - 140. og sammentrekkningene lå på over 80 hele tia. Den stopper faktisk på 127...bare så dere vet det=) men ingen veer. Ho legen strippa meg. Da ropte jeg på satan for å si det sånn. faen og pain!!! men håper det skjer av seg selv i helgen da. Men nå vet jeg at innen neste uke så har jeg babyen min i armene. nå gjenstår det bare å tåle smerten frem til da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!:) dette fortjente du:) skal prøve å holde meg selv og svangerskapsforgiftningen min unna b3 i helgen og mandag for din skyld:)

Skrevet

uff nei...blir du værre så slipper jeg gladelig deg forran meg ja! tenkte heller på de som var friske nå jeg... men takk=)

Skrevet

Hehe, nå har det vært såpass stabilt en stund, at skal nok klare og holde meg til over helgen!:)

Skrevet

uff kan ikke være bra og gå sånn. hvorfor har de ikke satt deg igang??? er jo absolutt ikke bra det her!

Skrevet

Fordi jeg går annenhver dag til kontroll hos lege, og annenhver dag forsvinner proteinene i urinen min, mens neste dag igjen er de der.. men blodtrykket fortsetter bare å øke da, sammen med ødemene.. er full av vann nå, tihi.. hvor de hersens proteinene blir av annenhver dag må gudene vite...

Var hos legen i sta, og siden det er helg fikk jeg streng beskjed om å ringe b3 med en gang jeg ble svimmel, kvalm eller fikk synsforstyrrelser.. veldig greit å si da, for nå syns jeg jo jeg er svimmel og kvalm hele tiden:) men når jeg tenker meg om er det liksom bare innbilning...

Skrevet

hehe.skjønner hva du mener med proteiner i urina annenhver dag. bt mitt synker og stiger annenhver dag her også. vondt i hue og sløret i blikket er jo jo hele tia, svimmel blir jeg viss jeg ikke har spist på mer enn en time. hihi. men så lenge blodprøvene mine er bra så driter de i alt annet. alt de tenker på er babyen. Men hva med oss som faktisk skal bære frem ungen æ??? hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt b3 og sagt at nå må dere sette meg igang. for nå gidder jeg ikke fly frem og tilbake lenger! og jeg blir ikke noe bedre før ungen er ute uansett!!! de kan jo ikke holde på sånn!!

Skrevet

Lykke til HI:) Misunner deg litt jeg:)

Skrevet

Akkurat sånn som jeg føler det også. Så lenge babyen har det bra på ctg og greier er det liksom det samme om kroppene våre går under før fødsel. Føles jo nesten sånn, argh!

Skrevet

så bra at det ordnet seg for deg.......! Da blir det snart baby på deg! Heldigris:)

Ser ut til at jeg må vente lenger.......:(

Skrevet

ønsker deg masse lykke til.Skjer snart no da...

Skrevet

ble du ikke satt igang???? faen og dårlig gjort!!! jeg hadde satt meg ned og nekta og forlate sykehuset før jeg hadde ungen i armene! møkka folk er dem!!!!

som samboeren min sier: de vil først gjøre oss mammaer innvalide og ønsker oss nedenom og hjem, så kanskje setter de oss igang.!!! hva er det de driver med. han er så sinna på legene om dagen så han holder på og sprekke. Mamma har ikke sovet siden jeg ble skrevet ut fordi ho er så sinna på helsenorge, og ho jobber selv i helsevesenet.

har man tegn til sv.forgiftning syns jeg man skal bli satt i gang tvert!! bare tull å gå sånn og sjangse og vente!

blir så provosert og forbanna!!!

Skrevet

som om jeg skulle sagt det selv......

'har skrevet ett innlegg om den fine turen min på ullevåll..... du kan jo lese den.... ,men i morgen, da gir jeg meg ikke! Føler meg ikke bra i det hele tatt! Er skikkelig sjelven og uvel i kroppen.....

Skrevet

uff uff uff!!!! ring nå!!!! ikke bra det her.....kanskje du har baby i løpet av morran!!! føler med deg!!! stå på!!

lykke til!

Skrevet

finner ikke innlegget ditt...hvor ligger det?

Skrevet

Hei

Høres veldig slitsomt ut det der ja. Jeg skulle egentlig settes igang på mandagen som kommer. Men var på sjekk nå på torsdag, da var alt "lukket og umodent nede der". Derfor hadde gynekologen veldig lite tro på at en kur ville virke (kanskje noe med at jeg må ha gel kur pga et tidligere keisersnitt, og denne blir ført oppi med et tynt kateter og siden det er helt lukket, så kan det være vanskelig å få det helt inn).

Derfor ville han utsette det ei uke, ha det nærmest mulig termin, da blir det dagen etter termindato. Dette for at sjansene for at kuren skal virke, blir større. Han sa at mange må få 2-3 kurer med 1-2 dagers mellomrom, for at det i det hele tatt skal komme igang. Innen da er mor ofte så utslitt både fysisk og psykisk, så da ender det med keisersnitt. Så i mitt tilfelle så føler jeg ihvertfall at jeg har fått forklaring på hvorfor det blir som det blir. Han såg ofte nok hvor stor påkjenningen og skuffelsen var for mor, når en kur ikke virker. Og jeg vil jo helst at det skal virke på 1.forsøk, og sånn unngå keisersnitt.

Er du langt på overtid? Jeg skal krysse fingrene for deg og håpe alt ordner seg på mandag og at du får full klaff på 1.forsøk.

Skrevet

cizeta: det viste jeg ikke. nå blei jeg nesten litt skremt. jeg er delvis moden og har 1 til 2 cm åpning. tror du det vil hjelpe fortere da?? merker masse stikking og nedpress. merker jo noen sammentrekkninger også. uff nå blei jeg nervøs.....håper virkelig at det går på første forsøk. gjør det vondt tru???

Skrevet

Hei IZ

Sorry, såg ikke svaret ditt før nå. Var absolutt ikke meningen å skremme deg! Men du skriver at du både er delvis moden og har 1-2 cm åpning, så da blir det noe helt annet i ditt tilfelle. Og du skal sikkert ha drypp eller tabletter?? ( Hvis du ikke har hatt k.s før, så skal du sikkert ha det ) For med meg så blir det gel-kur, som altså skal føres oppi med et tynt kateter, og når det er helt lukket, så kunne det være vanskelig å få det helt oppi. Så det er av disse grunnene jeg ihvertfall har blitt fortalt at de ikke kan garantere full klaff på 1.forsøk. Din historie blir noe annet.Ser det er flere her nå som har blitt satt igang med tabletter/ drypp, og som har hatt full klaff på første kur. Så det er nok en stor forskjell på gel / tabletter og drypp. Men du kan jo spørre om det når du kommer dit imorgen. Jeg synes ihvertfall det er bra at jeg har blitt forberedt på at det kanskje ikke blir noe på 1.forsøk.

Lykke til :-)

Skrevet

har blitt forberet på at det ikke skjer noe på første forsøk jeg også, skal ta gele kur, viss ikke jeg har blitt mere moden over helgen...

men du får ha lykke til du også..=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...