Gå til innhold

Noen som bruker morsmelk i grøten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller bruker alle mme?

Hvor mye mm skal til for en full porsjon ca? Jeg har ikke begynt med grøt hos den lille ennå, men tenkte litt på det i dag. Pumper dere for hver dag, eller hvordan organiserer dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvde å bruke morsmelk først, men det ble bare stress - jeg fikk ikke pumpet ut nok og følte at jeg ikke hadde nok til ammingen.

så gikk over til å bruke "juicebokser" med mme. Det står på grøtpakken hvor mye melk du skal bruke - det blir litt mer flytende med morsmelk enn med mme, men du skal bruke samme mengde likevel.

Skrevet

Jeg bruker mm i maisgrøten/risgrøten til Nestle. Jeg bruker da det jeg har pumpet kvelden i forveien, så jeg slipper å gjøre det samme dag. Jeg heller da melken i først (1 porsjon er vel 1 dl melk) og så blander jeg heller ut til jeg får den så tykk jeg vil ha den, men den blir uansett ikke lik i konsistensen som de man bare bruker vann i.

Skrevet

Vi bruker bare mm.

Gjør som det står på pakken eller blander til den tykkelsen jeg vil. Jeg pumper litt og så har jeg litt i fryseren

De ska jo kunne bruke 6.mnders grøten etter en liten stund og der ka man bruke vann -Noe som sef. går litt kjappere.

Skrevet

Konsistensen på grøt laget på MM er ikke den samme som den laget m vann pga av at enzymene i melka bryter ned grøten.. (i følge helsesøster)

Skrevet

Jeg brukte mm de første gangene, men det ble i grunn bare søl. Grøten ble som suppe, og han klarte ikke få det i seg. Det er jo morsmelkerstatning i de 6mnd grøtene som vi bruker og som skal blandes med vann, så han får det jo i seg uansett. Jeg tenkte til å begynne med at det var best med morsmelk, men shit au! Sparer heller den frosne mm til han skal bort en natt eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...