Gå til innhold

Gravid, og kjenner en som nettopp mistet ei lita jente...


NewYorkMom_får_to_tette

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat vite i gaar at en jeg kjenner i Norge foedte ei lita jente i gaar--men at det tragisk var en doedfoedsel. Jeg er naa i min 27 uke, og vi reiser fra USA til Norge foer babyen skal bli foedt. Jeg gaar i samme menighet som hun som mistet, og vet altsaa at jeg kommer til aa se henne mens jeg er gravid.

 

Jeg kjenner henne ikke saa veldig godt, men har nesten daarlig samvittighet for aa dukke opp paa steder hun ferdes mens jeg er gravid. Det er saa forferdelig urettferdig, liksom--og saa grusomt og tragisk at hun ikke fikk beholde sin lille datter.

 

Vet ikke helt hva jeg burde gjoere/hvordan forholde meg til dette. Har ikke hatt noen kontakt med henne i de to aarene jeg har vaert i USA, men kjente henne jo litt foer. Det er ikke sikkert hun vet at jeg er gravid...

 

Skal jeg sende et kort og kondolere, eller blir det bare vondere aa faa kort fra en annen som er gravid? Tenkte ikke aa nevne at jeg er gravid i kortet--regner med at hun hoerer det fra andre. Samtidig saa er jo jeg i en situasjon akkurat naa hvor jeg tror jeg kan forstaa litt av smerten hun foeler nettopp fordi jeg er gravid jeg og. Hva burde jeg si i kortet? Burde jeg sende et, eller holde meg litt paa avstand fordi det blir for saart for henne aa tenke paa at jeg venter en liten en?

 

Takk for alle raad.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis du vil ta kontakt med henne og mener å være en støtte for henne synes jeg du skal sende henne et kort, ringe eller skrive brev.

Men om det er for at du føler du må.... (Missforstå meg rett.... Men du skjønner forskjellen?).... er det bedre bare å vente til du kommer hit og snakker med henne om dere møtes.

Det er utrolig viktig for oss som har mistet å få prate om babyen vår, om fødselen, tapet og sorgen.... Vise bilder- om man har noen. Det vi IKKE trenger er en masse velmenende pjatt om at "jaja, det var vel en mening med det..." etc.

Se evt etter råd på www.etbarnforlite.no eller www.englesiden.com

(Og husk å tipse foreldrene om disse sidene samtidig)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...