Noddy78, en av hver! Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hei, jeg har hatt problemer med å gå, ligge, sitte siden uke 12, er nå nesten fullgått uke 16 og fikk igår bekreftet bl, må innrømme at jeg er litt deppa nå, har lange 5 mnd foran meg! Noen andre som fikk det så tidlig?
*RutIetutt* Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Har hatt det siden uke 13...er 25+4 i dag og har vært 60% sm siden uke 15 (før det 100% pga kvalme). Eneste som hjelper er vel hvile og det å sove med en pute mellom bena når du ligger på siden...har ikke blitt bedre siden jeg fikk det nei:o( Usj, hadde det ikke i forrige svangerskap, så trodde jeg skulle slippe unna det nå også, men nei:o(
Gjest Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Begynte i uke 8 eller noe, og har blitt verre. har vært 100% sykemeldt i 2 mnd, kommer til å fortsette med det. er 18+3.
Noddy78, en av hver! Skrevet 13. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2007 Huff, ja da er vi i samme båt desverre Kom meg til legevakten i påsken og fikk leie krykker, klarte ikke gå for egen maskin, og det er en helt annen verden! Ellers har jeg blitt anbefalt å legge meg ned ofte, bruke varmepakning i korsryggen eller mellom bena, pute mellom bena ved sideleie som du sier og stoppe med en gang noe gjør vondt. Du jobber 40%? Jeg er ok så lenge jeg er hjemme, men med en gang jeg setter meg i bilen mer enn 15 min blir jeg helt stiv og mister kontrollen over bena, så kommer meg ikke til jobb. Jeg skal være forlover om 8 uker, så får vel pynte krykkene litt i forkant, hehe. Det at du ikke fikk det sist gir meg håp om at jeg kanskje ikke får det neste gang! Så det hjalp litt på, takk skal du ha! God bedring!
*RutIetutt* Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Uff, nei så ille er det ikke med meg. Går stort sett greit å være på jobb - men kjenner det godt når jeg har kommet meg på bussen på vei hjem...da sitter jeg å verker...og er veldig stiv når jeg skal reise meg igjen...Har en jobb hvor jeg bare sitter da (kontor), så det går greit med 40% forløpig - hadde blitt sprø om jeg måtte være hjemme hele dagene;o) Har en to-åring også, så det er deilig å ligge seg nedpå å slappe av frem til han skal hentes i bhg...for etter det er det full rulle frem til leggetid...har stort sett veldig vondt om kveldene og når jeg skal legge meg, men ikke verre enn at det går...har nok ikke behov for krykker enda, det holder å vagge som en pingvin, he he;o) God bedring til deg også)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Fikk 50% sykemelding på onsdag pga bekkenløsning, hodepine og stress. Har høyrisiko jobb så jeg må hvile en del nå. Er i uke 23 nå
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Hei! Til alle dere som har bekkenløsning som meg. I bergen er det egen fysioterapaut man kan få komme til ved kk, sjekk ved deres fødested det kan hende de har noe av det samme tilbudet. Dette er tilbudet ved kk i bergen: * Samtale og veileding med fysioterapaut 2 timer (sterkt å anbefale) * Ut i fra undersøkelsen og samtalen blir det gitt veiledning i form av trening, hjemmet etc. * De hjelper deg med å henvise videre til fysioterapaut som kan masse om dette og kk har god kontakt med * Når fødselen er overstått, er fysioterapautene på besøk og behjelpelig under oppholdet på sykehuset, samt samtale for evt behandling etc som de anbefaler i etterkant. * Denne samtalen på kk er gratis så lenge man har fysioterapaut henvisning fra legen, men man må ikke. Man kan bestille time (1-2 ukers ventetid) og må betale egenandel hvis det ikke blir påvist bekkenløsning. * veileding på egentrening også. Litt langt og rotete, men håper at dette kan hjelpe noe andre enn meg også. Jeg har fått en lettere hverdag etter at jeg var der og mens jeg venter på fysioterapi.
Sommerfugl78 Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Jeg var til legen i dag og fikk henvisning til fysioterapaut "Bekkenløsning med gangvansker". Er i uke 20. nå. Sist jeg var til legen, for 5 uker siden, trodde hun ikke at det var bekkenplager siden det var så tidlig. Nå slipper jeg heldigvis egenandelen (230,- 1-2 ganger i uke er mye for en student!). Selv om det ikke akkurat er artig å få bekreftet bekkenløsning så tidlig, er det bedre å vite hvorfor en har vondt og få behandling. Er bare redd for at det skal bli mye værre de neste 5 mnd.... Noen dager er det nesten bra (har nettopp vært til behandling). Andre dager er det vondt, ja. Skulle gå hjem fra byen her om dagen, bruker vanligvis 20 min, men da brukte jeg 1t 10min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå