Gjest Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Jeg er litt bekymret... Pleier ikke ha så mye kviser, men nå popper de opp overalt på overkroppen, og det er ikke så veldig pent når man skal gå i brudekjole uten stropper.... Får liksom ikke skjult de med noe..Noen som har noen gode tips? Er bare litt over en mnd til bryllupet...
Vannmann35 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Søsteren min har hatt en del problemer med dette, så jeg vet litt i alle fall. 1) Fett skal fett fordrive - ikke prøv å tørk ut kvisene med alkoholholdige kremer e.l., sørg heller for nok fuktighet. Det høres ulogisk ut, men faktisk hjelper oljer veldig bra. Denne er god http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/dr_hauschka_produkter/dr_hauschka_ansiktsolje 2) Drikk masse vann 3) Unngå sukker og kunstige søtningsstoffer 4) Ta litt sol - både bra for huden og gir deg litt farge. Men ikke overdriv, da blir du gul:-)
Vannmann35 Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Ser at linken ble feil, prøver en gang til. http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/dr_hauschka_produkter/dr_hauschka_ansiktsolje
Gjest Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Unngå sjokolade å egg å eventuelle andre ting du nå nylig kansje har startet å spise mer av.. Ikke stress, det kan du å få kviser av Hør med en hudpleier på en spasalong/hudsalong kansje de har noen råd/cremer du kan benytte deg av Lykke til!!!
Gjest Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Kommer ikke inn på den derre linken din.... Kanskje du kan skrive produkt navn, så kan jeg søke på det...? Takker for tips!! :-)
Vannmann35 Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Prøver igjen: http://www.helseogkost.no/nettbutikk/huden/dr_hauschka_produkter?campaign=google Dersom den ikke virker nå heller så heter produktet Dr. Hauschas Ansiktsolje og fås kjøpt på de fleste helsekostforretninger.
m den lille Skrevet 14. april 2007 #7 Skrevet 14. april 2007 Hvis du ikke er gravid kan du prøve Proactive fra tv-shop. Funker ikke på alle, gjorde det på meg. Tørker ikke ut huden slik andre produkter gjør. Og du trenger ikke kjøpe inn andre produkter (kommer som hel pakke med vask, vann, dag+nattkrem og maske). Men ikke bra om du er gravid!
Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #8 Skrevet 15. april 2007 Jeg har også hatt kvise problemer og fett på fett er hvertfall ikke bra!!!! Jeg ble ikke kvitt kvisene s¨lenge jeg brukte kremer med olje i. Finn gode kremer uten olje og da forsvinner kvisene.
lutefisk Skrevet 15. april 2007 #9 Skrevet 15. april 2007 Om ikke "fett skal fett fordrive", så hvertfall "fuktighet skal fett fordrive". Rens huden morgen og kveld, og smør deg med en oljefri krem. Det som er viktig er at huden ikke blir tørr. Peelingmaske uten korn gjør susen for meg. Bruker det 1-2 ganger i uka. Men ikke begynn på noe nytt rett før bryllupet i tilfelle huden reagerer på det. Gå heller til hudpleier som kan fjerne urenheter, og gi deg gode råd og produkter. Ellers finnes det concealere som er beregnet på kviser på kroppen.
lutefisk Skrevet 15. april 2007 #10 Skrevet 15. april 2007 He he, det ble feil: Jeg mente "fuktighet skal kviser fordrive" :0) Ellers fikk jeg en beroligende olje av hudpleieren min som var god for min fete hud. Den var fra decleor. Nå bruker jeg produkter fra avene. Milde og gode nå som jeg er kvitt den verste problemhuden.
Vannmann35 Skrevet 15. april 2007 #11 Skrevet 15. april 2007 Hudproblemer er individuelt, så vanskelig å finne en fasit på hva som hjelper. Jeg har ikke et kviseproblem, men min erfaring er i alle fall at ved første tegn på kviser så smører jeg huden inn med rikelig med krem eller olje - det hjelper meg. Kvisene er borte over natta. I motsetning til tidligere når jeg prøvde alt fra Clearasil til tannkrem på kvisene. Søsteren min får masse kviser på rygg og bryst og har prøvd alt, også med henne så begynte det først å hjelpe når hun smurte på fuktighet.Min teori er at når huden er "tørst" så produserer den egen fuktighet i form av talg, som da fører til kviser. Hudpleieserien Dr. Hauscha støtter også denne teorien, og den ansiktsoljen de har er god - synes jeg. Men som sagt, det er individuelt. Finnes ingen fasit desverre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå