LRMG Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hei, Var til svangerskapskontroll hos legen i dag (uke 23). Formen er fin og jeg regnet med at det bare ble en kjapp undersøkelse. Men så hadde jeg plutselig høyt blodtrykk. 150 over 100 ca. Det var helt fint sist gang, og alle andre prøver var fine (blod&urin). Er fysisk aktiv og normalvektig. Røyker ikke, og får ikke i meg mye kaffe, salt el.l. Men jeg har vært sinnsykt stresset og overarbeidet fra ca uke 15 og fram til før påske. Kan de sitte i fortsatt? Har det helt rolig og fint på jobb nå. Slappet av i påsken også, selv om det kanksje ble litt mye ordning og fiksing av hus og hjem + et altfor lang skitur. Noen som har erfaring med dette?
Gjest Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Det var ikke bare kontortrykk da?? det vil si høyt akkurat da du var på kontoret er. Jeg pleier å ha kontortykk også er det normalt hjemme.
LRMG Skrevet 13. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2007 Har tenkt på det, for jeg merker at jeg får litt "prestasjonsangst" når det måles. Men da burde det jo vært høyt de andre gangene jeg har målt hos lege også?
Gjest Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg var mer nervøs da jeg var på sykehuset, men det var alikevel høyere hos fastlegen.
Steinbukk77 Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Det er litt høyt ja. Skal du inn og sjekke det igjen snart? Hva sa legen da? Da jeg hadde så høyt blodtrykk sist, sendte legen meg på sykehuset for ordentlig sjekk, men da hadde trykket gått litt ned igjen, så det var ikke farlig. Men slike trykk bør holdes øye med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå