Linita_ Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Jeg har de siste dagene hatt utrolig vondt i skambena, altså mellom bena.det gjør vondt når jeg går,til og med når jeg hoster.I tillegg til litt stikking i korsryggen. Noen som vet hva det kan være! De siste dagene er det bare blitt verre, det gjør vondt når jeg tråkker for hard, går for fort, reiser meg for fort,sitter for lenge og reiser meg opp.. blir gal.. Er det bekkenløsning jeg har fått eller noe annet. Jeg leser her at de fleste har vondt i ryggen ved bekkenløsning, men det er ikke der jeg har mest vondt, men i skambena
Trønderjente82 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Kan dessverre ikke svare deg på om dett er bekkenløsning eller ikke, men det kan godt være det. Det er ganske vanlig å ha vondt i skambena når man har bekkenløsning, så jeg ville nok ha sjekket opp dette hvis jeg var deg.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Hei! Var på kk i bergen hos fysioterapaut i 2 timer fikk konstatert bekkenløsning og at det satt mest på ene siden. Fysioterapauten der sa at bekkenløsning kunne gi smerter på forskjellig måte. Få sjekket dette opp du, det er viktig å tidlig ta hensyn til dette i forhold til resten av svangerskapet og barseltiden etterpå. Begynner du tidlig å forebygge kan dette hjelpe deg godt. Lykke til hilsen en som har bekkenløsning
m den lille Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Man får vondt i ligamentene i bekkenet, ikke i ryggen. Men man kan ha bekkenløsning i forbindelse med andre ting, eller få spenninger og låsninger i muskler og ledd grunnet bekkenløsningen. Skambenssmertene dine virker nok som bekkenløsning. Er vondt! Man kan ha ulike kombinasjoner, selv har jeg smerter foran (symfusen) og bakre bekkensmerter på høyre side. Smertene foran er de vondeste syns jeg, men fysioterapeuten min sa at de er de smertene som har best prognose til å bli helt borte. Hos manuell terapeut trenger du ikke henvisning fra lege og han/hun kan gi deg evt sykemelding inntil 8 uker. Ellers er fysio greit for å få råd og informasjon, kanskje litt massasje og øvelser. Også hørt om flere som har hatt positive erfaringer med akkupunktur. Håper du får hjelp så snart som mulig slik at du kan ta de riktige forholdsregler med hvile, sittestillinger ++. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå