Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Vi sliter litt med kommunikasjonen. Da tenker jeg ikke på språk og sånt, men mer at vi ikke snakker så mye sammen. Ofte syns jeg det er vanskelig å finne på noe å snakke om, eller så blir det til at internett og TV står på og tar all oppmerksomhet. Noen flere i samme situasjon?
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Sånn har vel mange par det, uansett om man kommer fra ulik kultur eller ikke. Vi hadde en sånn periode vi også. Jeg driver med en ganske avansert oppgave på universitetet, mens mannen min tar fag fra videregående. Det sier seg kanskje selv at han foreløpig ikke har mulighet til å forstå hva jeg driver med. Og når det er dette som opptar mesteparten av tiden min, har jeg liksom ikke så mye annet å snakke om. Men den siste tiden har vi vært flinkere til å være bevisst på at vi må snakke sammen. Han spør meg om hvordan arbeidet går, selv om han ikke forstår helt hva jeg driver med. Jeg er blitt flinkere til å interessere meg for hans lekser i matte og norsk. I tillegg prøver vi å gjøre litt mer enn bare å se på TV, f.eks. gå på kino eller leie en film (da kan vi jo snakke om filmen etterpå), treffe venner (både sammen og hver for oss), lage mat sammen osv. Det eneste som er litt synd, er at mannen min ikke er så interessert i politikk. Jeg er veldig glad i å diskutere, men han tar det litt som et personangrep hvis jeg sier at jeg er uenig med han. Men jeg tror han forstår meg litt bedre nå; at jeg bare vil diskutere og synes det er helt greit at han har et annet syn enn meg. Det her ble bare litt om min situasjon. Mine råd til dere må være å bli litt mer bevisst på å snakke sammen om dagligdagse ting og også å finne på ting både sammen og hver for dere. Men når man har vært sammen en stund er det helt naturlig at man i perioder har mindre å snakke om. Det sies jo at det er først når man kan være stille sammen, at man virkelig kjenner hverandre (et engelsk ordtak, om jeg ikke tar helt feil). Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå