Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 jeg er i uke 36 (35+2) og babyen har snudd seg med hodet ned. Jeg har hele tiden kun kjent spark og bevegelse på venstre side. Det gjør jge også nå etter at han har snudd seg. Men jeg kjenner ikke noe oppe med ribbena som mange forteller om - max 10 cm over navlen på kun venstre side. Blir litt bekymret om han ikke beveger beina sine. Andre som har det sånn?
Jente1980 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Hei! Jeg har hatt godt med liv og røre i magen min under svangerskapet, men har aldri hatt problemer med trykk og spark mot/oppunder ribbeina! Ingen fare, dette varierer veldig fra person til person! Du skal bare være glad til, for dette gjør vondt, og mamma ble sparket "skjev" av meg og mine søsken! Jeg er mye lengre enn henne slik at baby har bedre plass, og det er nok derfor dette ikke har vært et problem for mitt vedkommende:) Er forresten 7 dager over UL-termin nå, hihi, og det eneste presset jeg kjenner nå er kynnere, og nedpress!! Er skikkelig klar for baby!!! Lykke til!
Emilie Jeanette&Linus Matheo Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 ingen ribb bein spark her... verken i dette svangerskapet eller i forrige svangerskap.... helt normalt det også... er nok ikke noe galt med nurket ditt.... hos meg er det nok fordi ungene ikke er så veldig store og har god plass i magen...
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg opplevde det i forrige sv skap og det var ikke noe behagelig. Er faktisk glad det ikke har vært slik denne gangen, er også uke 36. Leste en plass at om man kjenner spark i ribbeina el ikke kom an på hvor lang babyen er... Min ligger også med hodet i bekkenet, med ryggen på høyre side, dermed regner jeg føttene sparker på min venstre side slik det kjennes ut. Er det ikke slik med deg også tror du?
heidimj Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg har det også slik. Her ligger babyen med ryggen ut mot høyre side og rumpa under ribbeina og beina ned på venstre side. Har ligget sånn ganske lenge nå. Er bare glad til jeg ikke blir sparket sønder og sammen, det eneste ubehagelige er når h*n trenger rumpa opp gjennom (føles sånn i hvert fall) ribbeina. Spesielt når jeg sitter, da popper den gjerne litt ut. Ser litt snålt ut, hehe...
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Hos meg ligger babyen med hodet ned og ryggen ut mot magen min (midt på). Har ikke kjent spark i ribbena, var på UL på tirsdag og alt er normalt!
dikke Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Jeg er 37+1 og jeg har ikke kjent noe oppunder ribbebeina. Noe jeg er glad for, for det var skikkelig plagsomt med de to andre...
#Aurora har tre gutter# Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 er 37+4her og sparker ikke noe oppunder ribbebeina her.Så glad er jeg for det.Hørt mange andre som forteller hvor vondt det er.
Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Uke 39 og aldri hatt spark i ribbeina, heldigvis. Hadde ikke det i forrige svangerskap heller, alle sparkene er godt under... Mamma var veldig plaget med spark i ribbeina når hun gikk med meg, og lengden på babyen har nok ikke så mye med saken å gjøre tror jeg. Jeg var 51 cm og sparket mora mi sønder og sammen omtrent. Vesla mi var 53 cm og sparket ikke opp dit.... Kommer nok helt an på om du bærer magen høyt eller lavt, og hvor lang du selv er i ryggen/magen.
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Jeg kjenner heller ikke spark i ribbeina, men det er fordi lillebror enda sitter godt planta på rompa. Får sparkene i lysken istedet, og det er nesten like vondt som å få dem i ribbeina.
Trolltusta & Trollbarnet Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Vær glad du ikke kjenner spark i ribbbena, første svangerskapet mitt gikk jeg i flere måndeder etter fødslen og var så sår i ribbena at jeg trodde jeg skulle dø på meg..... nå er jeg i mitt 4 svangerskap og er bare 29 uker på vei, men allerede er jeg så sår opp under ribbena men det er ikke pga sparkene denne gangen det er rumpa hans som presser seg opp.... Om du er bekymret kan du prøve å finne bena hans og erte han litt og se om han sparker igjen. eller i det hele tatt beveger bena, det begynner å bli litt trangt der inne nå hos deg så det kan jo bare være at babyen din er stille og rolig og har funnet stillingen sin .....
Mane76 Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 Jeg har bare 21 dager igjen, og ingen spark i ribbeina denne gangen. Han ligger med beina mot hodet og rumpa opp mot ribbeina.... Datteren min sparka meg i ribbeina hele tiden, og jeg må si at jeg er glad jeg slipper det denne gangen....
pipp 07.05.07 Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Hei hei! Tror og får da virkelig håpe at det er like normalt med spark i ribbena som ikke spark i ribbena.. Er i mitt fjerde svangerskap og har aldri kjent noen sparke meg der.. Heldigvis, for jeg har hørt at det ikke er særlig behagelig...
*We68* Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 hei på deg...ikke noe spark i ribbeina mine heller...men jaggu meg nok andre steder :-).....men det er bedre med for mye spark uansett hvor det er enn ingen spark da :-)
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 14. april 2007 #15 Skrevet 14. april 2007 Jeg kjenner heller ikke noe spark i ribbeina mine, heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå