Junimamma 78:) Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 De to siste dagene har det vært veldig rolig syns jeg - et par små spark og litt romsetering i løpet av en hel dag. Tidligere har det vært lengre perioder med nye liv, det er det ikke nå. Uff, blir engstlig... Går og vurdere om jeg skal ringe sykehuset og gjøre noe med det, men samtidig tenker jeg at det er helt normalt og jeg som bare overrreagerer. Hva er det egentlig som kan skje nå på slutten? Er det veldig viktig å være obs på dette med bevegelser. Og hva gjøre de i så fall på sykehuset? Er det for å vurdere om fødslen må settes i gang umiddelbart? Redd for å bare neglisjere det her, samtidig som jeg har opplevd andre perioder tidligere der det var rolig. Noen råd?
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Du må ta kontakt med føden og få en ctg om du er bekymret,men du kan få mitt samtykke på at jeg har vært igjennom det. Min bekymring var helt ubegrunnet viste det seg, men man skal selvsagt ikke neglisjere det heller. Nå er det 1mnd siden jeg ble bekymret over ikke å ha kjent liv en hel dag, fikk ctg og alt var ok. I dag har det igjen vært bekymringsfullt rolig, tror jeg knapt har kjent ett par vage bevegelser.Men nå vet jeg at senere el i kveld tar det seg opp igjen, barnet har varierte dager når det gjelder aktivitetsnivå..Jeg er uke 36.
callmebecka Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Hei. For det første, føden er der for deg, ikke du for dem! Ta en telefon til de og hør, enten ber de deg komme, eller så klarer de kanskje berolige deg bedre enn vi synsere her ute :-) Og skulle du ikke bli beroliget, selv om de prøver, så må du faktisk klare å be om å få komme inn til en kontrollsjekk. Det er synd at det er så vanskelig for en del av oss å be om hjelp, men som gravid kan det kanskje være lettere hvis du tenker at dette er faktisk ikke for deg, det er for barnet! Funka for meg i alle fall. Ellers så er det jo vanlig at bevegelsene forandrer karakter ettersom det blir trangere der inne, samtidig som babyer også har rolige dager. Det blir mindre sparking og mer romstering etter hvert, men hvis du synes at babyen beveger seg sjeldnere, ikke bare anderledes, og at det kan gå lange perioder uten bevegelse (i forhold til hvordan du kjenner din baby) så ikke nøl med å ringe!
(Muskat) Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 På denne tiden i svangerskapet begynner det å bli trangere for babyen, derfor kjennes det ikke ut som om det er like mye liv som tidligere. Babyen beveger seg nok ganske mye allikevel, men armer og ben er nok mer låst nå. Det er helt naturlig at det blir roligere mot slutten. Men om det er helt stille fra morgen til kveld, må du ta kontakt ofr sikkerhets skyld. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Ofte kan det hjelpe å ringe jordmor/lege og spørre om de kan høre etter hjerteslag.
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg må legge til at det var en laang periode det ble mindre spark og mere press og rulling ol, og jeg leste at pga plassmangel ble det mindre bevegelser. I det siste (foruten idag) har det virkelig vært så mye aktivitet som aldri før og mye kraftigere bevegelser..Virker nesten som plassmangelen gjør at babyen sparker mere, ikke vet jeg.Men de blir jo sterkere i musklene også, det kan innvirke.
maiprins Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Hei på deg! Min lille go`gutt er også veldig stille nå...... er i uke 34 jeg også............ både i går og i dag har han vært veldig rolig. kun når jeg solte meg istad og når jeg lå på siden på sofaen rørte han litt på seg. Liker heller MASSE bevegelse jeg. Men når jeg kjenner liv så prøver jeg å ikke stresse, men hvis det hadde gått en natt + halv dag - så hadde jeg sikkert ringt. Altså hvis jeg ikke hadde kjent bevegelse, spark eller hikking. Lykke til junimamma ps, jeg spiser is eller drikker noe veldig iskaldt, saft ol. da blir det somoftest bevegelser av en eller annen slag Har du kjent noe i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå