Gå til innhold

tips mot uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg ble gravid fikk jeg veldig uren hud på ryggen. Aldri hatt disse plagene før.. Noen tips til hvordan jeg blir kvitt de nå før vi går inn i sommeren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solarium og skrubb (sånn peeling tror jeg det heter, med små "sandkorn" i ) ble kvitt mye av nuppene jeg fikk på overarmene i vinter :)

Skrevet

Ryggen min ser ut som en fjellkjede, så kjenner til problemet. Har gått hudpleien, men er litt avdanka, men peeling er veldig lurt, men ikke for ofte, 2 ganger i uka. Sov m ryggen bar, og hvis du har langt hår så flett det. Fuktighetskrem er og bra, men ikke for fet. Men årsaken er jo alle disse hormonene vi har så altfor mye av nå, så du får trøste deg med at de forsvinner om noen måneder

Skrevet

Prøvde alt under 1. svangerskap, men ingenting hjalp noe særlig. Det styres jo innenifra mht hormoner, og da hjelper det nok ikke særlig og vaske og rense for mye. Men man føler seg jo litt bedre da! Pass på å drikk myyye vann...det gjør det iallefall ikke værre!

Skrevet

Hei!

Jeg har hatt akkurat samme problem over lang tid. Men jeg har fått et tips som jeg synes hjelper.

Kjøp en flaske med 99 % (eller mer) aloeverasaft i helsekostbutikken og en flaske med lavendelolje på apoteket. Bland 2 dl aloeverasaft med ca 15 - 20 dråper med lavendeolje. Hell det på en pumpe- eller plastflaske. Smør på det aktuelle området med en bomullsdott og la det tørke inn (skal ikke vaskes av). Du kan bruke ansiktskrem/ fuktighetskrem/bodylotion etterpå.

Lykke til! Jeg bruker dette hver morgen og kveld - og er strålende fornøyd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...