kajak&Daniel Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Han har aldri pleid å være sår, men når jeg tok av han bleia i morges, var det blod i bleia,som kom fra noen sår på rompa. Ser veldig vondt ut. Ser ut som om huda er borte.. Hva er best å smøre med? Stakkar gutten min... ser ikke ut til å plage han noe særlig, men han klaget da jeg måtte vaske han når han hadde bæsjet....
Kristannaa Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Da jeg ville jeg brukt zinksalve.. Når huden blir "hel" igjen ville jeg kjøpt en god krem på apoteket. Jeg bruker en krem som apoteket her jeg bor har laget,så har ingen gode anbefalinger på det desverre:(
Honningmelon Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Når eldste min var sånn etter diare, hadde jeg på potetmel. Det hjalp utrolig, og han ble fort bedre. Er også lurt å vaske rumpa med bomullsdott og olje. Da gjør det ikke så vondt.
ava* Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Tror nok at jeg ville kjøpt krystallfiolett. Dette er no skikkelig søl, men veldig effektivt!!! Men du kan også prøve m inotyol salve, fåes også kjøpt på apoteket uten resept!!!! Skal du bruke zink salve er zinkpasta mye bedre, renere/ mere zink i!!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 de har en salve på apoteket som heter aseli.den er veldig effektiv til d meste!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Bruk i allefall ikke noe som tørker ut huden som sink. Kjøpe en fetere krem på apoteket. Spør, de vet mye om slikt. Speialkrem fra SebaMed bruker vi. Kjempebra.
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 vi hadde samme problem, prøvde alt. zinksalve, inotyol, krystall fiolett, pluss en salve som vi fikk på resept fra legen med kortison i (finnes i små tuber reseptfritt, husker ikke navnet.) Ingenting virket. Det eneste som virket var noe så enkelt som fysidin (også reseptbelagt) Måtte innom sykehuset og tre leger og to sykepleiere for å se på såret for å fikse dette, men da ble det bra over natta. en kunne jo se at det hadde vært sår, men det var ikke åpent lenger. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå