Gjest Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Ønsker innspill på hvordan dere som har vanlig helgesamvær gjør det med inneklær, uteklær, sportsutstyr og annet som ungene har bruk for.. Vi begynner å bli litt lei av å dra klær o.l fram og tilbake mellom hjemmene.. Tenker at det ikke er verdens største utgift å ha klær liggende som jentene kan bruke når de er hos oss, men det føles samtidig litt bortkastet at nye klær skal ligge og samle støv hos oss når jentene ikke er her så mye mer enn annen hver helg.. Sportsutstyr har vi i utgangspunktet hatt dobbelt opp av, men har nå erfaring med at vi kjøper og at jentene/mor gjerne vil at dette utstyret skal være med hjem til mor når de er der, og da er vi jo like langt igjen og har like mye å dra på hver gang det er samvær..
♥2 små gull♥ Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Her beholder bio-mor alt hun får tak i, så vi har gitt opp å dele noe som helst. Vi har klær til dem som de bruker når de er her, og de klærne de kom hit i på fredag vaskes i løpet av helgen og de sendes tilbake i akkurat samme klær. Det samme gjelder leker og sånn, de har sine egne ting her. Tidligere har de tatt med seg ting herfra til henne, men det har vi aldri sett igjen selv om vi har etterlyst det, så det nytter ikke lenger.
Gjest Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Vi har jo også hatt det sånn at de tar med seg de tingene de vil fram og tilbake, og jeg vegrer meg for å nekte dem dette..det er jo tross alt deres ting det er snakk om... Tenker at dersom vi innfører et strengt regime med at både klær og leker bare hører hjemme et sted, vil dette øke avstanden mellom hjemmene og kanskje føre til at ungene føler seg enda mer splittet enn de er fra før.. Samtidig ser jeg at det blir mye enklere (for både voksne og barn..?) dersom vi gjør nettopp det..
Travelmor Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Siden far betaler bidrag har jeg også alltid stått 100 % for alt som skal kjøpes til ungene, klær, leker eller sportsutstyr. Her pakker de klær med seg. Noe blir sikkert igjen hos far dersom det er skittent. Det er ikke så farlig. Det kommer alltid tibake igjen - en gang. Tror ikke far har kjøpt så mye tøy til dem. Det de har hos far er det de eventuelt får i gave fra hans familie. Før fikk de aldri ta noe fra far med seg hjem. Nå er det heldigvis litt bedre. Meningsløst å få en fin klokke av en tante som man bare skal bruke annenhver helg. Det virker jo også helt urimelig overfor en ungdom som bør få bestemme over egne ting. Sportsutstyr blir med til far dersom de har bruk for det der. Det har fungert greit for oss. Det eneste jeg synes er dumt er at bagene alltid er fulle av skittent tøy når de kommer hjem igjen, også når de har vært der på lengre ferier. Jeg har aldri sendt med dem skittentøy dit! Men, men - noen kameler svelger man..
Singelmamma og banden Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Da jenta mi hadde langhelgesamvær (ons - søn 1x pr mnd) hadde vi klær begge steder. Vanskelig å dra på alt når man drar med fly. Prøvde en stund å dra med sykkel og ski etc.... Dette har vi helt gitt opp, nå har ho med seg et nytt skift å komme hjem i, og utetøy, evt penklær. Vi kan arve på begge sider så det er ingen ekstra utgift. Jeg synes det er litt drøyt når mor karrer til seg alt ho kan få. Det har ho ikke rett til. Husker hvor slitsomt det var å skulle passe på at alt som kom fra fars familie også endte der da det ble for lite, mulig det kommer flere barn som skal arve der også. Enklere slik det er nå :-)
lbml Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Vi har prøvd å dele på utstyret barnet trenger, men det fungerte ikke. Ingenting av det vi kjøpte kom tilbake. Det var rotet bort, fant det ikke eller hun giddet ikke å finne i det. Så her har hun alt hun trenger.
ana baroma Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Her er det meste hos mor, og det vi trenger frakter vi fram og tilbake, men vi bor nært hverandre så praktisk er det uansett. Jeg vasker klærne som brukes som regel, og kommer det hjem en skitten genser er det ingen krise. Sykkelen tas fram og tilbake, men han bruker den mest hjemme hos mamman uansett siden det ikke er sykkelstier her. Ski er på hytta som både vi og mamman bruker. Det hender vi handler klær osv til han, og han har et par joggesko her + litt klær (truse- og sokkeskift o.l) til bruk i krisesituasjoner. Alle gaver han får (av klær o.l) sendes med hjem til mor. Leker blir selvfølgelig her.
Maud Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Sønnen min har vanlige klær han kan bruke når han er hos faren sin. Faren er stefar til noen barn, så sønnen arver. Det ligger alltid et skift der med klær "herfra". Dette har han på seg når han kommer tilbake og så vasker de det han hadde på seg da han kom dit slik at det er klart til neste gang. Sko, penklær, ytterklær og sportsutstyr er det jeg som kjøper og sender med ham. Han har leker hos faren og har ikke med seg leker herfra hvis det ikke er noe spesielt han er opptatt av (f.eks. da han hadde kjøpt ny Nintendo DS).
1stor1liten =) Skrevet 16. april 2007 #9 Skrevet 16. april 2007 Vi har kjøpt inn klær og regntøy til storesøster som hun har når hun er hos oss.. utenom leker da , så er det ikke stort annet av utstyr vi har hos oss.. Det kommer nok mer med tiden
freebird Skrevet 16. april 2007 #10 Skrevet 16. april 2007 Her er jentene 50/50, så de har full garderobe hos begge foreldrene. Spesielle favorittplagg tar de med seg fram og tilbake, men biomor er veldig opptatt av å få igjen alt som er "hennes." Barna stresser litt med at de absolutt må ta med hver eneste sokk som moren har kjøpt tilbake til henne, men vi prøver å få dem til å forstå at deres klær er jo deres klær, de kan selv bestemme hva de vil bruke hvor... Vi maser aldri på å få igjen klær som barna har lagt igjen hos biomor, de har jo nok her uansett, det spiller ingen rolle for oss om barna bruker klærne her eller der. Men biomor er flink til å levere store poser med "våre" klær, da pakker selvfølgelig vi også det som ligger her av "hennes" tøy. Når det gjelder sportsutstyr og andre dyre ting så har de bare en sykkel, et par ski, en mp3-spiller, en Nintendo DS osv osv. Dette tar barna med fram og tilbake, det er alt for dyrt å ha dobbelt opp. Litt pes innimellom, men det går jo helt greit. Det tar ikke mer enn 10 min å kjøre så om noe er glemt går ikke verden under. )
Gjest Skrevet 16. april 2007 #11 Skrevet 16. april 2007 Selv mine erfaringer med min stesønn er at han er så gammel at de gangene jeg handler klær til han så har ikke jeg hjerte å si nei til at han kan få de med hjem. I fjord kjøpte jeg to par sko til han goretex joggesko, og ikke billig og de "vet" han ikke hvor er. Skjønner liksom ikke at mor også kan holde litt styring med slike ting. Selv sender jeg barna mine til far med fyldige kofferter, alltid nye sokker og truser. Er det noe jeg holder orden på er det sko, jakker og dresser. Klær kan alltids bli borte men sko koster mange penger og jeg vil jo ikke at barna mine skal rote bort disse uten å tro at de skal lete osv. Så erfaringsmessig handler jeg litt klær til han men det tar han med seg og forhåpentligvis bruker han det der hjemme. Barna mine vet jeg ikke om har noe hos far, men jeg sender alltid med det de trenger + litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå