Mamma`n til 2 Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Er det noen som har skrevet brev som de skal ha med seg til sykehuset når fødselen starter og som kan hjelpe meg med noen spørsmål jeg har? Jeg lurer på hvor mye man egentlig skal skrive. Jeg er 2. gangsfødene med en komplisert fødsel bak meg. Hvor mye skal jeg ta med av dette? Jeg har endel ønsker for fødselen nå, der bør man vel få med alt? Skal man skrive i stikkordsform eller "avhandling". Hva har dere gjort???
Go`mamma`n... Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Jeg er oxo 2.gangs. Jeg har ikke skrevet noe brev. Derimot gikk jeg til samtaler med to jm på avd jeg skal føde på. Så nå står alt i journalen min. Du har ikke mulighet til å gjøre det samme, da?
tina 79:) Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Hei, JM min sa at vi skulle skrive ned det viktigste for oss, så kortfattet som mulig, siden det tar tid å lese et sånt brev, og JM kan ha det litt travelt, hun anbefalte at det ikke ble lengre enn max 2 sider, aller helst en side. Jeg ville startet med å skrive ned ønsker og behov under fødselen. Du kan jo uansett begrunne disse med tidligere negative erfaringer kanskje? Jeg må innrømme at jeg er førstegangs, så jeg kan ikke svare for hvor mye av tidligere erfaringer det er viktig å få ned. Skal også begynne på det brevet snart... Lykke til!
Bebbies i magen Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg hadde skrevet i stikkordform. Jeg ønsker dette som smertestillende.... eller jeg ønsker å prøve disse stillingene, eller jeg ønsker et bad.... Også hadde jeg skrevet litt om den andre fødselen, men ikke mye. Kanskje hvis det er noe du er spesielt rett for denne gangen. Men uansett hvordan du gjør det, skriv mye med få ord om du skjønner hva jeg mener. også får du mannen din eller noen andre til å lese gjennom for å høre om de forstår hva du mener. Jeg har selv skrevet veldig i stikkordsform. Og helt klare beskjeder om hva jeg ønsker, men at jeg vet at det kan bli annerledes dersom de vurderer situasjonen annerledes.
_Mita_<3 Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Hei:) Jeg har skrivd et helt a4 ark, pluss bakpå arket.. hehe.. Jeg skreiv bare ned alle tankene mine jeg..(litte redd for fødselen) Skreiv ned ting jeg ikke tåler av medesiner osv, mine ønsker ++ skriv bare ned ALT du føler og vil.. Uansett om det er mye eller lite:) Skreiv også noen få stikkord.. men forklarte meg mest.. Lykke til alle sammen:)
TusseMor07&09&14 Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Jeg skrev 1 dataskreven side. Fikk mal av Jordmor, og svarte på disse spørsmålene som jeg syntes var vesentlige for meg. Tok den så med til jordmor, som godkjente brevet. Hun sa det ikke var for langt blant annet. Jeg kunne godt ha skrevet mer sa hun... Skrev mye om bakgrunn for mine ønsker og tanker rundt fødselen. Skrev en kortfattet "avhandling". Sendte brevet inn til føden, slik at den blir liggende i journalen min. Skal itillegg ha med et ekstra eksemplar til fødselen. Men det er ikke nødvendig å sende det inn på forhånd... var bare jordmora som anbefalte det. Bare si ifra om du vil ha den malen... Lykke til med skrivingen:o)
Bebbies i magen Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Den malen kunne jeg veldig gjerne tenke meg :-)
apollo71 - har fått gutt Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Jeg har sendt inn fødebrev til alle mine fødsler. Har utrolig god erfaring med dette og føden har tid til å lese brevet før jeg kommer inn slik at de er forberedt. Vil anbefale deg å sende det inn før du skal føde for når du kommer inn så kan det fort bli kaos og det ikke blir tid til å sette seg inn i brevet og ting ikke blir helt som du vil. Når du ringer til føden når du har veer så bare gir du beskjed om at du har sendt fødebrev og da har de god tid til å lese dette før du kommer. Jeg har også bedt om å få en bekreftelse fra jordmor ved at hun ringer meg slik at vi kan snakke om brevet og være sikker på at de forstår hva jeg mener. Jeg er ikke kravstor i mine krav, men det har litt med å føle trygghet og vite at de er forberedt når jeg kommer. For meg denne gangen så var det viktig å fortelle dem om mine bekkenplager og hvilken hjelpemidler jeg trenger. At jeg ikke skal legges på undersøkelses benk for registrering da dette vil kunne ødlegge bekkenet mitt. Jordmor ringte og var veldig grei å snakke med og hun har forstått hvor viktig dette er for meg. Nå vet jeg at når jeg kommer inn så slipper jeg å bruke tid på å forklare hvorfor jeg trenger ditt og datt og heller konsentrere meg om det jeg er der for :-) Oy ble langt dette her. Lykke til
TusseMor07&09&14 Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Brevet til Jordmoren 1. Hva er viktig for meg at jordmoren vet om meg for å kunne hjelpe meg på best mulig måte? 2. Hvordan reagerer jeg når jeg blir usikker, egstelig eller redd? 3. Hva trenger jeg for å føle meg trygg sammen med jordmoren? 4. Hvordan ønsker jeg at fødselen min skal være? 5. Hva tenker jeg om ammingen og det å bli mor/far? sånn:o) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå