AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Er det greit å sykle når man er gravid..? Svigermor sier jeg burde gå sånn at jeg ikke utsetter babyen for noe, men det er jo så mye raskere å sykle innimellom.. Er det dumt..??
m den lille Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Man kan vel ikke utsette babyen for noe når man sykler? Kanskje røff mountainbiking kan være litt risky? Babyen er så godt beskytta inni deg at vanlig sykling nok skal gå greit. Så lenge det føles behagelig ut for deg så. Sykling er ikke dumt. Bare ikke kræsj... Men det gjelder vel både med og uten mage.
tjoa Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Det har jeg hørt en annen svigermor si også,.. Tror det er litt foreldret.... Jeg og flere venninnner av meg som er/har vært gravid har drevet med spinning på sats helt frem til fødselen. Noe av den beste formen for trening, hørt fra flere...
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 13. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2007 Har jo aldri kræsja før, så det burde jo strengt tatt gå greit..hehe. Får prøve meg litt frem og kjenne etter. Har en herresykkel etter mannen og det er litt tungt å bøye seg fremover, så får vel vurdere det litt.. :0)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 sykling er bra trim når man er gravid.
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 I en gravid-bok jeg har staar faktisk sykling paa lista over aktiviteter man boer unngaa. Som grunn har de at balanse-sansen blir verre naar man er gravid. Tyngdepunkt paa kroppen flytter seg pga magen, osv. Pluss at risikoen for fall gjoer at de anbefaler at man ikke gjoer det. Gravide har ogsaa en tendens til aa vaere ganske kloenete...stoerre risiko for fall enn vanlig, osv. Men det er klart--er du kjempeforsiktig naar du sykler saa er det vel mest sannsynlig greit... Bare skriver det som staar.
teila Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 I MIN bok står det at sykling kan anbefales for eksempel om man får problemer med å gå på grunn av bekkenløsning. Jeg sykler i alle fall til og fra jobb hver dag, og er nå i uke 26. Magen begynner å komme litt i veien, så skulle gjerne hatt en sykkel der man satt fullstendig rett opp og ned. Jeg føler meg ellers hverken ekstra klønete eller at jeg har dårligere balanse enn ellers. :-)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Naa er MIN bok fra USA, da, hvor de sikkert er mer opptatt av soeksmaal osv. enn i Norge. Saa da er de kanskje ekstra forsiktige med syklig ogsaa. Det er jo ikke maate paa hva slags aktiviteter man skal unngaa i den boka... ("What to expect when you're expecting.") Er DIN bok fra Norge? :-)
preggymama_fødeklar Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Jeg har også hørt at sykling er helt OK i svangerskapet, og jeg har syklet hele vinteren til og fra jobb og gjør det fortsatt og er ikke bekymret men jeg er nok litt mer forsiktig nå enn ellers:-)
teila Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Hehe, jeg får sitere "bibelen" som jeg forholder meg til da: Svangerskapet uke for uke av Lesley Regan: "Fordelene ved å trene under svangerskapet er udiskutable. Enhver form for aerobisk trening, som svømming, sykling eller raske spaserturer, får hjertet til å pumpe mer blod rundt i kroppen din" (s 54) "Sykling er nyttig fordi leddene i bena ikke blir ekstra belastet på grunn av den økte vekten din. Sykling utvikler utholdenhet og trener den nedre delen av kroppen din, og det er dessuten noe du kan fortsette med helt fram til fødselen" (s 56) (mitt favorittavsnitt...) Ellers nevnes sykling, svømming og raske spaserturer flere steder som den beste treningen for de er ikke så belastende for ledd, sener og leddbånd. Akkurat det med at sykling var best ved bekkenløsning kan jeg ikke finne igjen i farta. God sykkeltur! :-)
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 tyngdepuktet endrer seg ja, men balansen når du går endrer seg ikke å da gjør den heller ikke d når du sykler...bare vær forsiktig så kan du gjøre d meste..du er ikke syk, bare gravid..
Gjest Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Jeg har også syklet hele vinteren til og fra jobb og spurte både lege og jordmor som sa så lenge det ikke føles ubehagelig er det bare sunt å mosjonere. Desuten man blir vel ikke mer klomsete fordi man er gravid..... høres merkelig ut.... sant at tyngdepunktet endrer seg men det gjelder vel også hvis man går, og det klarer man jo så hvorfor ikke sykle.
Gjest Ut på tur Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 Nå blei jeg skikkelig inspirert og pakker ut sykkelen i helgen
maybebaby :) Skrevet 14. april 2007 #15 Skrevet 14. april 2007 Det er vel forøvrig et fall som er ille når en er gravid??? Skulle en være uheldig ville iallefall jeg ha angret på at jeg gjorde det...har vurdert d selv som trening etc men....etter å ha mistet tre ganger tidligere holder jeg meg til spinning sykkelen....en velger jo selv da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå