Gå til innhold

Passiv læring i søvne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som Måka midlertidig sover inne på kontoret/"biblioteket", for å øke søvnkvaliteten for samtlige medlemmer i familien dukker det opp nye ideer og tanker....

Hvilke konsekvenser får det for den 7 måneder gamle gutten?

Om ikke annet...så må jo nettene sovende omgitt av tusenvis av bøker være med på å prege ham som menneske?

Blir han en lese hest?

En intelektuell?

Kanskje han blir passivt utdannet der han ligger om natten, og våkner opp som en "mini" Einstein? (Alle vet jo at passiv røyking påvirker mennesker....kanskje det samme gjelder for passiv lesing?)

Eller kanskje han får allergier og motstand mot alt som har med bøker å gjøre? Utvikler lesevansker eller traumer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyere amerikansk forskning viser at Måka antageligvis kommer til å bli eksepsjonelt kunnskapsrik og han vil antageligvis komme med på Dagbladets liste over de 10 mest intellektuelle i Norge om en 20 års tid.

Skrevet

TAKK! Det var nettopp den forskningen jeg etterlyste...*ler*

Men skjønner at den måtte være amerikanske studier som skulle til for å få nok tyngde i fagkretser....

Lurer på om han kan sette det på cven når han søker "ledende" stillinger, midler til forsknings prosjekter og subsiderier fra staten???

Skrevet

Amerikansk forskning tar aldri feil. Lurer på hva som skal hindre den gutten jeg, med DE genene og læring via osmose allerede som 7 måneder gammel baby. Han må jo bare bli et geni ;-)

Skrevet

Klart han blir geni......Men hva om han ikke vil bli geni da, men kanskje brannmann..... Og så har dere tvunget på han bøker......Nei og nei, hvordan skal det gå???

Håper det finnes bøker som fortsatt er relevant når han i 20 årenen skal begynne å bruke det. Husker på videregående, 2 år senere var bøkene for gamle......

Så kanskje han blir geni i "gammel-teknikk", eller i "gammel-historie"..

Neida, jeg synes at 7mnd. gamle babyer kan få være babyer i ca. 5mnd til. Men da er det slutt, da er det bare å finne frem alt av læringsmuligheter..... Kan de ikke bruke pc`n når de er 1,5 år, da er det ikke håp......

Skrevet

But of course, phantomet!!

Men Måka kan jo lese fra før. så han er jo et geni allerede :)

Spøk til side: jeg tror det å være omgitt av bøker har positiv innflytelse på leselysten. Husker selv at jeg gikk frem og tilbake foran bokhyllene, grublet og tittet og valgte bøker som jeg egentlig var altfor liten til å lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...