Gå til innhold

Bringebærkapsler - når skal man starte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe meg slike bringebærbladkapsler, men lurte litt på når man kan begynne å ta de? Noen mener de kan være med på å sette i gang fødselen for tidlig.. Noen som vet om dette stemmer? Vil jo ikke at babisen skal komme ut før den er "klar" :-) Er i uke 33 nå... Noen som og som har noen erfaring med disse kapslene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd det selv. Leste om det for noen dager siden, så jeg var litt sen:) Men har leste at man skulle starte med det 1 eller 2 uker før terminen. . .

Sikkert andre her som kan hjelpe deg mer enn meg. . .:)

Lykke til!

Skrevet

Det varierer litt, menjeg kjøpte på onsdag og har tatt siden da, jeg hadde da 13 dager til termin. jeg har ikke merket noe, bortsett fra at kynnere har gitt seg...

Skrevet

På helsekosten sa de at man kunne ta dem fra man hadde en mnd igjen.

Mine er i allefall innkjøpt og står i skapet og venter :)

Skrevet

jeg begynte på dem i uke 35 eller noe, jeg har brukt opp hele boksen og det funka ikke for meg. men håper det funker for deg! lykke til=)

Skrevet

hei!

det variere så veldig hva folk sier..noen mener en skal begynne når en har en mnd,noen 2 uker å ei som sa når du er 30 uker til meg...jeg valgte å høre på min jordmor,hun sa at det var en fin tid å starte rundt 36-37...

..da jeg var 36 uker skulle jeg ha slutta med tran noe som alle burde enten dem tar bringebærbladkapsler eller ikke...jeg slutta med tran da jeg var i uke 38 for var ikke klar over det før...har noe med at de hjelper å velutvikle alt mer å den skal stoppes/reduseres på slutten...dette er hva jordmor har sagt til meg...ble litt langt dette men:)

Skrevet

Dama på helsekostbutikken der jeg kjøpte kapslene sa man kunne/burde ta de fra man har to mnd igjen til termin.

Skrevet

Har akkurat kjøpt en pakke med bringebærblad-te, og der står det at jeg skal begynne å drikke i uke 35.

Skrevet

jeg var kjempe usikker på de kapslene. for jeg hadde kjøpt de, men så måtte jeg stoppe fødselen i uke 30 og sliter fortsatt med sterke kynnere..vil gjerne ta de hvis det er bra, men jeg var nervøs for å sette i gang noe. så jeg ringte leverandøren og snakket med sjefen der. (solaray merket) og de kunne garantere at det ikke setter i gang fødselen. barnet kommer når det har tenkt og tar du de kapslene er bare livmoren din bedre forberedt og sterkere og klarer å trekke seg bedre sammen etter fødselen. var ikke noe farlig å ta de =) også skal man ikke begynne før 2 mnd før termin...

Skrevet

De Kapslene setter Ikke i gang fødselen, Dem er med å styrke livmoren og regulere riene. De kan også hjelpe til at en fødsel ikke starter før tiden!!!! du kan ta de kapslene fra treje trimester i følge produsenten.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! :-)

Skrevet

det står at man skal begynne og bruke de etter uke35...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...