~~Sofapoteten~~ Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Har fire uker til termin, og i dag sa legen min at baby i magen veide rundt fire kilo allerede!!! Leste her på bim at en gjennomsnittsbaby veier rundt 2500 gr. Skal derfor til ultralyd på mandag, skal bli spennende å se hva de kommer fram til der. Kan man få keisersnitt hvis det viser seg at det blir en kjempe baby? Er ikke så stor selv, bare 157 over bakken )
påovertid Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 oj!!! det var en stor baby! Vet du om det er jente eller gutt? vet ikke det med keisersnitt. . .er førstegangsfødende. . .
mamman te Vetle og Alma Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 det kommer vel an på hvor stor du er i bekkenet selv om du får keisersnitt.. Så det ikke er noen fare for at den setter seg fast. Vet om ei som revnet helt inn til endetarmen for babyen satte seg fast, hun skulle hatt keisersnitt.. Så har det jo mye å si om omkretsen rundt babyen sitt hode er stor.
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 kanskje du er heldig og blir satt igang før tia. min veide ca 4000g for 7 dager siden, altså på termin datoen min. Men ungen har ikke kommet ennå, og jeg begynner og bli nervøs for å føde naturlig. er kun 158 over bakken her. ikke noe særlig med hofter og skryte av heller. men viss de tror du er for liten i bekkenet så måler de deg, men du kan jo fortelle dem at du er redd for det da.=) lykke til=)
callmebecka Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Enig med mamman til Vetle, hodeomkretsen er egentlig viktigere enn gram, men de henger kanskje litt sammen...? Din størrelse er ikke avgjørende, har en liten og spinkel veninne som fødte en sønn på 5kg uten problemer, jeg er høy og veier et par kilo for mye, og revna hele veien med jenta på 4300. Leger og JM anslår mye rart ift vekt, både ved å kjenne på magen, og ved UL. Flere erfarne tok grundig feil når de skulle anslå jenta mi, de trodde hun skulle være mye mindre enn hun var. Det viktigste vil kanskje være å på forhånd vite om babyen er stor, slik at du ikke blir pusha til å presse for hardt for tidlig under fødselen. Men det er klart, blir det en kjmpe baby er kanskje ks eller igangsetting den beste løsningen uansett...
lavero Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 å husk på at de kan ta myyye feil...bomma med en halv kilo på venninna mi..til meg sa de a 3400 når jeg hadde 2 uker igjen..har termin på søndag så vi får se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå