Gå til innhold

Huff, nå har vi d litt vanskelig! (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo kom hjem en dag her og fortalte at han hadde testa positivt på klamydia! Han hadde vært utro mot meg på en fest for tre år siden og tydeligvis blitt smitta. Han hadde ikke hatt samleie med henne, men hun sugda ham og han fingra henne. Han hadde aldri sett henne før, vet ikke navnet engang. Helt utrolig, jeg blir helt kvalm av å tenke på det!

Nå har jeg også levert urinprøve for å finne ut om jeg er smitta da. Er vel mest sannsynlig det, men problemet er at jeg fortsatt ammer og er 10 uker gravid :-(

Huff er helt fortvila jeg, men det er jammen han også. Hadde ikke tenkt å fortelle meg om sidespranget, tror han har angra siden den kvelden, men ettersom han fikk symptomer da så ble han nødt! Skulle nesten ønske jeg ikke hadde visst det.

Hvordan hadde dere reagert på en sånn beskjed? Har sagt at jeg ikke vil han skal flytte eller noe. Vi må komme oss gjennom dette, synes ikke at 15 minutters feilgrep kan få ødelegge et 11 år langt forhold. Det er så vondt å tenke på det, men greier ikke la vær, er nesten selvpining dette!

Er vel ikke så mye dere kan gjøre med saken da, men det var godt å få sagt det! Så takk for at dere orket å lese ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HO igjen, jeg pleier ikke å være anonym til vanlig, men akkurat nå velger jeg det. Er ikke så lett dette!

Skrevet

Dette hørtes ikke lett ut nei! Men, om han ble smitta for tre år siden, så ville jo du ha hatt positiv test på Klamydia da du var gravid sist? Så vidt jeg vet skal Klamydia alltid utelukkes hos gravide?

Skrevet

Jeg innbilte meg også at man ble testet for klamydia og hiv på svangerskapskontroll, men nå har jeg lest at dette er noe man må be spesielt om. Så vet ikke hva som er riktig jeg? Håper iallefall at jeg har hatt kjempeflaks og ikke er smitta, men hva er vel sjansen for det??

Skrevet

Hvis de ikke hadde samleie så kan han ikke bli smittet med klamydia.

Skrevet

Jeg tror du må be samboeren din om å legge alle korta på bordet. Man blir ikke smittet med Klamydia ved hånd og oral sex. Og jeg tviler på at det er tre år siden han ble smittet, gutter har det som regel veldig ubehagelig ved klamydiasmitte, så tre år uten å vite om det kan jeg ikke tenke meg er reelt.

Håper han kan være ærlig med deg nå, for om han fortsetter å lyve tror jeg det blir vanskelig for dere å komme dere igjennom dette. Lykke til, skjønner du er kjempefortivlt og lei deg nå. Og for all del, test deg selv med det samme.

Lykke til :)

Skrevet

De sjekker ikke klamydia hvis du er i fast forhold og når man regner med at ingen har vært utro.....

Kjedelig sak det der.......

Skrevet

hei dette var trist å høre..

for det første tar man alltid klamydiatest når man er gravid...alltid for å utelukke smitte samme om man er singel eller ikke.

og man blir ikke smittet hvis man ikke har samleie klamydia smitter kun ved selve samleie.

så jeg tror ikke han er helt ærlig mot deg ring til legen din om du er usikker på om det ble tattt en test av deg når du var gravid...

og lykke til.

og han burde legge korta på bordet om du skal klare å komme deg vidre

Skrevet

Jeg trodde oxo det bare smitta ved samleie, men tydeligvis ikke da, og du over her sier at du ikke tror det er 3 år siden, men det tror jeg er mye mulig for gutter merker ikke alltid at de har det.... Jenter er de som pleier å merke det best faktisk...

Skrevet

Dette er utrolig altså hadde blitt forbanna,syntes synn på deg, er ikke noe kjekt. for det som er risikoen når man har klamydia og skal føde et barn er at barnet kan bli født blind,døv og med lungebetennelse Så de som har det,når de skal føde. Får ikke lov og føde normalt, må ta keisersnitt. jeg fikk det når eldste mann var inni magen, og jeg kan si med erfaring at det er ikke noe lett og få vekk og kuren som man får til gravide er ikke 2 piller men en 14 dagers kur.gikk i 4 mnd med det og var drit nervøs for at det ikke gikk vekk. Lykke til og fort deg til legen:-)

Skrevet

Jeg synes du skal snakke med mannen din. Det er tydelig at han er redd for å fortelle deg "alt", fordi han elsker deg og fremdeles vil være med deg. Da er det lett å lyve litt på seg, fordi man er redd for å miste alt det gode man har. Skjønner?

De andre her har rett, og ikke rett. Klamydiavirus kan man få ganske mange steder, og det har dråpesmitte. Man kan ha klamydiavirus i lungene og være dritsyk i mange måneder, eller man kan ha den som fester seg nedentil. Forøvrig synes jeg du skal prøve å spørre ham litt ut om hva som skjer, og at barna hans og du ikke fortjener at han er utro. Det seksuelle han vil gjøre må eventuelt være med deg!

Jeg er helt enig i at dette er en ting dere burde prøve å jobbe gjennom, men det er forutsatt at han er innstilt på det samme. Pass på at han ikke bare "jatter med" for å slippe mest mulig bråk, men at han faktisk hører etter og er enig i det du sier, og er innstilt på forandring.

Skrevet

Gutter kan ka Klamydia uten å merke det, mellom 50 og 90% av guttene har ikke symptomer. Av jentene har 90% ingen symptom. Så guttene merker i snitt mer til kjønnsykdommen enn det jenter gjør.

Jobber med venerologi, så dette vet jeg og ser jeg ofte, dessverre-

Skrevet

Hei! HO her. Takk for alle tilbakemeldingene. Jeg blir litt nervøs når så mange av dere tror at han fortsatt lyver. I følge ham sa legen at det var mulig å være smittet i mange år uten at det brøt ut, dette var et virus som oppførte seg på tusen ulike måter. Og det kunne også ha smittet slik han sa ettersom han fingra henne og deretter tok på seg selv!

Men, jeg skal til lege igjen på onsdag å få svar på prøvene og da skal jeg spørre litt mer om dette. Jeg tror ikke han lyver til meg, men ble litt usikker nå da! Jeg har alltid sagt at jeg ikke tolererer utroskap, så han var forberedt på at dette var slutten for oss og da hadde han jo allikevel tapt? Ikke vet jeg, må vel grave litt mer i dette. Synes også det er rart at dere tror det er så farlig for fosteret, for igjen, ifølge legen hans var det ikke farlig for fosteret.

Takk for støtten alle sammen, håper dere slipper å komme i samme situasjon! Også håper jeg at dette ikke er så ille som enkelte tror! kryss fingrene for meg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...