Gå til innhold

Finnes det noe hostedempende en kan ta som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoster med til en tidlig grav på nettene!!! Utrolig slitsomt....Noen som har noen tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tuxi får man kjøpt reseptfritt på apoteket. Vet ikke hvordan det er når man er gravid, men den gies jo til små barn, så sikkert ikke sterke sakene. Syns fisherman er bra selv. Ville nok holdt meg unna sterkere hostesafter, som cozylan ol.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg fikk beskjed av min lege jeg kune ta noen tabletter som heter Anis-pyrit

Uansett tror jeg at jeg ville tatt en telefon til legen i tilfelle det er noe som gjør at du kanskje ikke kan ta akkurat den typen. Mye rart i hostesaft så jeg har hvertfall stor respekt nå som jeg er gravid.

Lykke til

Skrevet

Det er litt alkohol i Tuxi, men det står at det kan brukes av gravide. Jeg tok litt når hostinga mi var på det verste. Legen sa også at det var ok.

Det er jo bare ei lita skje noen få ganger i døgnet man uansett skal ta..

Skrevet

Kjære vene så godt jeg kjenner meg igjen! Har hostet til jeg kaster opp siste uka. Slitsomt, begynner å gi seg nå kjenner jeg, men stakkars liten i magen har nok fått ristet seg godt. Det har vært litt stille der i perioder. Det jeg synes har funket best for meg, har vært (og er) å drikke vann etter jeg har hostet ferdig. En fisherman eller doc hjelper litt. Hostesaft har jeg hatt liten effekt av, men har tatt innimellom for å dempe det verste. Synes cosylan er best, men ikke turt ta noe av den, så jeg har brukt solvipect både til meg og vesla mi. Om ikke annet så slipper vi å hoste til vi spyr, selv om vi fortsatt hoster.

Kjenner meg også helt utslitt etter denne runden. Håper det er nok nå.

God bedring, og god helg, Alva.

Skrevet

Cosylan kan tas i små mengder og begrensede perioder (tror max ti dager) Kan føre til avhengighet hos fosteret om den brukes over lengre tid.

Noskapin er skadelig for fosteret.

Solvipect kan brukes.. Ihvertfall dette som står i felleskatalogen.

Vært og saumfart den etter hostedempende da jeg begynte å hoste hver dag, men har ikke tatt noe ennå.. Vært flink å ikke hoste så mye :)

Skrevet

Ser det er flere enn meg som hoster ja.. jeg har brukt litt solvipect, og fikk respet på cosylan av legen min. Han sa det var greit å bruke denne dersom jeg bare bruker litt om kvelden. Han mente også at dersom jeg får det bedre får også babyen det. ikke behagelig for noen av oss å hoste til vi spyr! God bedring :o)

Skrevet

Jeg fikk også cosylan av legen min i forrige svangerskap. Redningen for meg, hosten roet seg og jeg ble sløv og slapp så jeg sov godt. Dermed hadde vi det begge to veldig bra. Gikk da ikke mange dagene før jeg ble bra igjen (etter å ha hostet i flere uker...). Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...