Sara 79 Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hadde akkurat kommet ut av dusjen, og stod å smørte meg på lårene med kremen jeg bruker mot strekkmerker ( som ikke har funket,men jeg smører likevel!). Hadde vært litt uvel siden jeg stod opp, men hadde ikke sovet så mangen timer i natt, eller nettene før det heller ( kun ca 4 timer hver natt), så gikk ut i fra at det skyldtes det. Plutselig ble jeg veldig uvel og begynte å kaldsvette. Jeg fikk ropt på samboer,som kom spurtenes til akkurat i det jeg segnet om.Kom kjapt til meg selv igjen. Etterpå var jeg kvalm,og gikk å la meg igjen. Så ikke noe jobb på meg i dag med andre ord. Skal man gå til legen etter at en har besvimt?Jeg har hatt veldig fint blodtrykk hele tiden ( uke 33 nå).Så tenker at det sikkert bare var blodtrykksfall,som det snakkes om. Var på kontroll for bare 2 uker siden. Føler liksom jeg renner ned dørene til legen min da....
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 høres ut som et bt fall, så ja jeg ville hvertfall ringt legen og sagt hva som skjedde..heller ringe en gang for mye enn en gang for lite
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 jeg har hatt dette siden uke 31. Med ujevne mellomrom (dager i mellom) får jeg det akkurat som deg. Har tatt det opp med legen og han sier at det er viktig at jeg tar det med ro. I tillegg fikk jeg jerntabletter som hjalp litt (hadde 10). Med meg er det typisk at jeg får det hvis jeg bøyer meg med hodet ned, er stresset, mye å gjøre. Når jeg tar det veldig med ro kommer det ikke.
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg har ikke besvimt, som du beskriver, i dette svangerskapet, men blir kaldsvett og uvel etter å ha dusja. Tror kanskje jeg blir en smule overoppheta (selv om jeg ikke har såååå varmt vann). Må ofte sette meg ned i et litt kjøligere rom, eller gå bort til et åpent vindu og puste litt der. Det er nok ikke farlig det du opplevde, men skikkelig ekkelt, da. Ring legen dersom du er usikker,. Bedre å få sjekka opp for sikkerhets skyld. God bedring!
VinterSol+2 Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 siden du nettopp har bøyd deg for å smøre deg, OG vært i varm dusj.. jeg holdt på å svime av her om dagen, (fikk satt meg ned i tide) og det var etter å ha gått opp en bratt bakke, sånn at invollene mine kom i klem, antageligvis. Det er lett å få et blodtrykksfall om du reiser deg fort, og også å svime av dersom du har "bøyd deg sammen" sånn at hjerte, lunge etc blir belastet.. når en svimer av opplever man ofte kvalmefornemmelse og blir uvel. Prøv å åpne døra til badet, og sett deg ned når du smører deg.. sånne ting.. ikke bøy deg fremover lenger. Og ja, ring legen om du føler for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå