MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Spesielt når jeg går og når jeg skal reise meg fra sittende stilling, føles det som jeg bør knipe så ikke noe faller ut! Legen mente hodet ligger i bekkenet, men ikke festet seg. Er i uke 36+2.
**My little Miss drama and I** Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Har hatt det sånn lenge jeg er 38+6.. så det er normalt... jordmora mi sa det var helt normalt den gangen jeg spurte henne;-)
*trollmor til 3-snart 4* Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Jeg har det akkurat likt! Dette er mitt 3 barn, og jeg kan ikke huske å ha følt det samme med de 2 andre. Jeg er også i uke 36. Begynner å lure på om det er noe på gang, men det er jo fortsatt lenge til termin, så vi får se...
Bergene Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg har kjempe masse nedtrykk, kjennes ut som om hun er på vei ut. Kommer hver kveld og litt ellers om dagen også. Er ganske ubehagelig, er 38 + 4.
Fire småtroll Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg var masse plaget av det, i flere uker, de to forrige gangene.. Nå har jeg akkurat gått inn i uke 33 og har begynt å vente på at det skal komme denne gangen også.. Det er jo et positivt tegn, på at det gåt mor slutten :-)
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2007 Har barnet lagt seg med hodet i bekkenet til dere da?
Bebbies i magen Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Jeg har det akkurat sånn som du beskriver. Men mini i magen min har festet seg hun, så legen sa at presser kom av det, men at det ikke var noe farlig. Jeg er 33+1 i dag.
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2007 Ja, jeg regner med at hodet er der nede (stoler ikke helt på legen, skal til jordm neste uke), og derfor nedpress og stikninger.Men jeg er andregangs og da behøver ikke hodet feste seg...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Jeg er andregangs og har hatt slik som du beskriver i noen uker nå, aller verst var det i går, med masse kynnere, menssmerter og nedpress... I dag kunne jeg nesten ikke gå for det er så press nede der, og jm sa hodet har festa seg. Er i uke 35+3 og hadde absolutt ikke regnet med at det skulle feste seg i bdet hele tatt.Hun tar også ul for hver kontroll (istedenfor å lytte etter hjertet) og da var det ganske tydelig at hodet var festa, det lå veldig langt ned også, så da skjønner jeg godt at det presser der nede...
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2007 Er spent på hva jm sier om det har festet seg el ikke. Har nemlig på følelsen av at noe vil skje litt før termin denne gangen, forrige gang gikk jeg 4dg over..
*juligutten* Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 har det akkurat likt selv og er bare i uke 29...har hatt vonde kynnere også..+ at sfmålet har ligget over det grønne de to siste gangene..lurer på om jeg kommer til å fø før tiden??
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 Hei. Jeg har det akkurat likedan, her sank babyen ned i bekkenet i uke 30, hodet har ikke vært festet men det er pga at det er større plass i bekkenet, er 2.gangs. Er i uke 37+4 og livmorhalsen er fremdeles lukket, legene synes det er rart at jeg har klart og gå så lenge med det trykket på livmorhalsen,men så har jeg tilbringt mye tid på sofaen, da det er så tungt. Heldigvis skal jeg ha KS på mandag, skal bli godt og få babyen ut av bekkenet.)
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. april 2007 Kan jeg spørre hvorfor KS? Når kjente de på livmorhalsen, og for hvilken grunn gjør de det?
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 KS,pga at jeg har hatt en tarmoperasjon+ at bindevevet i muskulaturen i ene skjedeveggen er svak etter styrtfødsel sist svangerskap, jeg vil ikke bli helt ødelagt. De har målt livmorhalsen av og til pga at jeg har hatt sånn frykt for å føde tidlig pga presset. Jeg før så raskt. Du kan be om å få livmorhalsen målt, si at du har nedpress det er grunn nok.
Bergene Skrevet 13. april 2007 #15 Skrevet 13. april 2007 Ja her er hodet godt festet veldig langt ned i bekkenet.
MAMMA1 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #16 Skrevet 13. april 2007 Skjønner. Vet du om det er vanlig at livmorhalsen begynner åpne seg når man går med nedtrykk over lang tid, eller behøver det ikke ha sammenheng? Jeg brukte utrolig lang tid i fødsel sist, hadde 1cm åpning i 16t, det var ille syntes jeg.Men det er vel ikke bedre med styrtfødsel.
Smurfemamma *1rosa+2blå* Skrevet 13. april 2007 #17 Skrevet 13. april 2007 Tror det er veldig forskjellig hvor sterk hver enkelt livmorhals er egentlig. Det er flere faktorer enn trykk som avgjør åpning..Du kan vel håpe på en raskere fødsel denne gang da:)
Gjest Skrevet 13. april 2007 #18 Skrevet 13. april 2007 Har også nedtrykk i underlivet og stikkinger i magen. Hodet har festet seg, er nå i uke 39, men det festet seg i uke 35. Var hos JM for 2 dager siden og da hadde SF målet bare gått opp fra 32-33 på tre uker. Hun mente dette var pga at hodet hadde festet seg godt nedi bekkenet. Håper det skjer noe snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå