Tinky82 Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Hva syns de på helsestasjonen? Og fikk dere henvisning? Hvis ikke, så lurer jeg på hva det koster uten...Vi har fått time til snuppa vår, men jeg har ikke spurt fastlegen vår om henvisning. Føler han ser på meg som den verste hønemoren, så det er bare skikkelig ekkelt å be om det. Men vi skal på 8 mnd kontroll til uka, og tenkte å spørre legen på hs kanskje. Ble nurkene deres fort bedre etter behandling?
Harald Ripultfør Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Det koster ingenting, uansett om du har hennvisning eller ikke. Tulla mi ble bra igjen etter to behandlinger, men hun hadde ikke så alvorlig kiss. Jeg fikk heller ikke noe hennvisning. HS bare sa til meg at jeg burdegå til en manuel terapaut å skjekke. Du trenger ikke snakke med noen først. Det er vikitg å få skjekket det ut hvis det er det for det hemmer den motoriske utviklingen.
Tinky82 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. april 2007 Takk for svar, var sikker på at det kostet noe jeg:) Så fint!
Karija Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg tror det er kr 300 jeg har betalt pr gang. Har ikke hørt noe om at det skulle være gratis. Jeg har gått privat, da. Mulig det finnes "offentlige" manuellterapeuter som kan gjøre det gratis. Gutten min har fått tre behandlinger, og er blitt bedre. Jeg regner vel egentlig med "friskmelding" neste gang. Tror vi bør fortsette å gjøre øvelser for å få ham til å huske å bruke hele kroppen nå som låsningene i ryggsøylen er løst opp. Du bør absolutt ta en tur til manuellterapeut dersom du mistenker noe for å være galt. Lykke til!
Gjest Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Hvordan fant dere ut at de hadde Kiss? Gutten min bøyer seg bakover når han er sint( banan ) og ligger ofte med hode til en side.Han er en del urolig og har litt knip,.Han er stjernekikker.Har det noe å si?
Karija Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Han hadde lettere bananposisjon (sideveis) stort sett hele tiden. I tillegg hadde jeg noe ammeproblemer. Jeg var usikker på om jeg burde gå til manuellterapeut, men falt ned på å gjøre det. Har ikke angret. Vet ikke om det har noe å si at man er stjernekikker. Du kan jo se etter på www.kiss-kidd.no.
Tinky82 Skrevet 13. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2007 Tusen takk for svar:) Jeg vet ikke om hun har kiss-kidd, men siden hun var veldig liten har hun hylt i søvne, vi har alltiid trodd hun drømte. Men jeg føler det er noe annet. Hun sover MAX to timer i strekk, vil stort sett bare sove på høyre side, og driver veldig mye med denne babanstillngen...Jeg vil bare skjekke alt. Hun er snart 8 mnd nå, og vi trenger søvn alle mann. Har prøvd virkeig ALT annet enn skrikekur, så jeg håper vi kanskje har funnet løsningen her. Det er et eller annet som plager vesla mi veldig, og nå må jeg finne det ut snart! God helg:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Gutten vår var som jenta di. Han våknet hver time hele natten og hylte noe voldsomt i søvne. Han ble dratt ut manuellt under fødselen (risikofaktor til KISS) og hadde en yndlingsside. Skjekket ut kiss jeg også, men han hadde ikke det. Jeg trodde jeg skulle bli gal av disse urolige nettene. Så tilslutt så måtte vi bare hoppe i det. Tok kontakt med en søvnterapaut for barn, og fikk et opplegg av henne. (Med leggerutiner o.l.) Gutten vår var da nesten 6 mndr. Det ble en skrike-kur, men etter 3 netter sov han natten gjennom. Nå er han 8 mndr og sover ennå hele natten. Får håpe du finner ut av det. Hvis hun ikke har kiss, så er det fremdeles håp ;-) Her er siden til søvnterapauten vi var hos; www.sovekarin.no Lykke til!
babygutt jan07&??nov10 Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 vi reiste til kiropraktor for å få hjelp med kolikk! hadde på forhånd lest litt om kiss-kidd. Hadde mistanke om det, men var ikke sikker (hadde favorittside, tatt med sugekopp, og typiske kolikksymptomer). Fikk bekreftet av kiropraktor at det nok var kiss-kidd det var. Gikk til ham fem ganger, og etter det har gutten vår vært mer eller mindre helt fin. Gikk i ettertid til fysioterapauten på helsestasjonen for å ha litt oppfølging i ettertid. Hun stilte seg veldig skeptisk til hele kiss-kidd greiene og ville at vi skulle være forsiktige med å overtolke ting vi leste på nettet. Er for å si det sånn glad for at vi ikke gikk til helsest først! Trenger ikke henvisning for å komme til kiropraktor (eller manuellterapaut tror jeg). Ville tatt direkte kontakt hvis jeg var deg! Hvis ikke de finner noe som ligner kiss-kidd så har du i alle fall utelukket det! God helg til dere og
lana<3 Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Manuellterapi for babyer skal ikke koste noenting, men det gjør derimot kiropraktor! Og ja stjernekikkere er også i risikosonen for å kiss-kidd,sammen med de som har lange fødsler,setefødsel,keisersnitt, hvis baby kommer ut med arm over hodet,vakum-tangforløste babyer.... jenta vår også har kiss -kidd
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 hva skulle jeg gjort uten disse sidene? jeg har aldri hørt om dette syndromet før jeg leste denne og lurte fælt på hva det var. jenta vår ble forløst med vakum og fødselen tok 23 timer og det var 2 døgn etter vannet gikk. hun ligger med hodet konstant på ene siden, og om vi legger henne på magen så snur hun det helle ikke til den andre siden. hun skriker også mye i søvne, men er veldig rolig i våken tilstand. nå ble jeg helt bekymret her, men også litt irritert fordi det er ingen leger eller helsesøstre som har fortalt oss om dette, selv om yndlingstilling er observert og vi har opplyst om at hun skriker en del i søvne. bør jeg kontakte fastlegen min?
Tinky82 Skrevet 14. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2007 Jeg kontakter ikke fastlegen min, for han er en tulling:) Men det må du jo gjerne gjøre, men jeg har en mistanke om at de fnyser litt av dette... Jeg husker ikke så mye av fødselen min, jeg bare vet at jeg trøkka henne ut selv....og så var det noen over her som nevnte arm over hodet, og da slo det meg!! Hun kom jo ut med en arm over hodet! Takk:) Fødselen din høres jo ut som en vanskelig en da..Jeg ville iallefall ringt å hørt med Ute Imhof i Oslo, der vi fikk time. Han jeg snakket med var kjempekoselig, De var visst de som innførte dette i Norge eller no:) Greit å få sjekket det iallefall! Kall meg gjerne hysterisk hønemor alle sammen! Hehe:)
lana<3 Skrevet 14. april 2007 #13 Skrevet 14. april 2007 Jeg kontaktet både helsestasjon og legen min pga av at jenta mi var så skjeiv, legen min fnyste av meg og sa det var normalt at babyer hadde favoritt side, jeg måtte bare støttet henne opp på motsatt side. På helsestasjonen la de henne på gulvet og sa ja hun var litt skjev men ikke slik at jeg skulle bekymre meg og hun andre helsesøsteren kom inn akkurat da og løftet henne opp uten å støtte den vonde nakken, hun hylte av smerte da hodet datt framover og hodet dinglet til alle veier, hun var bare en mnd gammel og denne helsesøsteren sa bare : Denne babyen er frisk som en fisk og du må ta å slappe litt av litt heller og og så fikk jeg et tlf nr å ringe for "hønemødre". Jeg ble forbannet over denne behandlingen for jeg så jo at babyen hadde det vondt og ringte sykehuset her i distriktet som henviste meg til barnefysioterapaut som igjen henviste meg videre til spesialist i manuellterapi som igjen konstanterte at hun hadde kraftig låsning i rygg og nakke og at hun hadde kiss-kidd. Så ikke gi opp og ikke gå til disse dumme almennlegene de vet ikke hva kiss kidd er engang....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå