*Zena* Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Vesla har vært forkjøla i en uke nå, og igår ettermiddag kom det masse gult puss fra ene øyet. Ganske sikker på at det er øyekatarr. Har dryppet litt morsmelk i øyet igår kveld og til morningen idag. Hvis det ikke blir bedre iløpet av dagen, når bør vi kontakte lege og få antibiotika?
Gjest Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Lillemann hadde også masse gult puss i øyet sitt. Jeg ringte legevakta og fikk beskjed om å prøve morsmelk og/eller saltvann. ( Du får kjøpt engangspipetter på apoteket) Morsmelka hjalp nesten med en gang så jeg fikk ikke testet effekten av saltvannet. Vanligvis dreier det seg og tette tårekanaler på de små visstnok, så jeg fikk også beskjed om å massere lett under øyet for å løse opp tettheten. Du kan jo prøve dette, men ring legekontoret også. Det hadde jeg gjort. Lykke til:)
Mamma_Til_Adine & Mille Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Du burde prøve kaffegrut... (det som er igjen etter du har kokt kaffe). Ta litt sånn på litt bomull og stryk over øyene.. Ikke i øyne selvfølgelig Det hjalp på snuppa mi hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå