#HØYgravid# Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 :-) Og ikke lenge siden jeg var på150 dager - så tiden går fortere enn vi tror. Men har kjent lite til foster siste døgnet - det har vært akutivitet her i flere uker - så derfor beskymret Nå har jeg drukket 1 glass vann + et glassjuce - men ingenting...noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å merke liv/spark ?
Pepsimaximusa *mammatil2* Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 Hei! Har det akkurat som deg innimellom-jeg har 99 dager igjen idag:-) Ta deg et glass iskald søt saft og legg deg ned og dytt litt på magen så skal du nok se at det skjer ting! Babyen har jo begynt med ganske lange soveperioder nå! Selv kjenner jeg babyen min kun når jeg skal legge meg om kvelden, da er det skikkelig partytime inne i magen, hehe..Skal jeg kjenne noe på dagen må jeg virkelig konstentrere meg om å kjenne noe, og det er det sjelden jeg gjør! Dette går helt sikkert fint, bare slapp av! Men hvordan det er å være bekymret å altså..
Gjest Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Jeg kopierte denne her på bim en gang... kanskje dette er noe... I helga ble jeg stressa da jeg mente det var merkbart mindre liv i magen. Vet ikke om det er bare meg, men jeg ble ihvertfall usikker på hvor mye jeg skulle kjenne, og når.. Så jeg dro ihvertfall opp til Riksen og ble kjempegodt mottatt! Ble satt på CTG registrering som viste at alt var normalt. For sikkerhetsskyld ville legen se på meg med UL, og alt så supert ut. Jeg spurte jordmødrene der hvor mye jeg burde kjenne av liv, men de var litt vage og jeg fikk liksom ikke noe konkret ut av de. Legen derimot var mer konkret. Han ga meg følgende råd: Legg deg ned og vent 1/2 time. På denne tiden skal du ha kjent 2 bevegelser. Av og til kan det være stille, ettersom babyen har et sovemønster på ca 40 min annenhver time. Vent da en time, og kjenn etter 2 bevegelser. Dette ble veldig forståelig og enkelt for meg, og nå kjenner jeg noe hver dag. Herlig! Tenkte jeg skulle dele dette med dere, koselige BIM-jenter
#HØYgravid# Skrevet 13. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. april 2007 Jeg vet det, men da jeg la meg i går kveld, kjente jeg ikke de vanlige aktivitetene. Heller ikke i natt eller i dag tidlig. Huff.....blir litt beskymret.Legen nevnte mandag at jeg hadde lite fostervann....noe som sikkert gjør at jeg er ennåmere beskymert...
#HØYgravid# Skrevet 13. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2007 jeg får vel ligge meg ned å kjenne etter. Men barnet mitt er hjemme fra barnehagen i dag - så får vel ta det når det dukker opp et ledig tidsrom Mulig bare foster har snudd på seg også....hvem vet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå