Gå til innhold

Tenker på å adoptere...


ToAvHvertSlag:)

Anbefalte innlegg

I ganske mange år nå har jeg hatt denne sterke følelsen av at jeg vil adoptere et eller flere barn. Har fått to skjønne gutter selv, og har lyst på flere.. Men likevel har jeg så indelig lyst til å være mamma for noen som ikke har det. Har lest all informasjon om adopsjon osv. Har sagt det til mannen min at jeg vil adoptere når vi er ferdige å "produsere" selv. MEn håpet minker jo litt når vi sliter med økonomien pluss at både han og jeg vil få et par til. JEg er så redd at jeg sitter som gammel og er trist fordi jeg ikke fikk adoptere. Det er så mange barn som har det forferdelig.. Jeg føler at jeg må gjøre dette, men ingen tar meg seriøst! Jeg blir så sint og skuffa når jeg forteller om denne sterke følelelsen av at jeg vil adoptere en dag..

Oj, nå ble dette litt langt.. Håper det er noen som har adoptert som er i lignende situasjon som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg lever litt etter en overbevisning om at "hvis du vil det nok, så får du det til". Den passer natuligvis ikke inn i alle situasjoner, men er noe jeg ofte sier til meg selv når jeg føler at ting er litt håpløst.

 

Jeg har ikke adoptert selv, men kjenner igjen den følelsen du beskriver. Jeg vet også at jeg ønsker å adoptere, og føler at det er noe jeg skal gjennomføre, selv om det så skulle ta litt tid.

 

Jeg vil anbefale deg å først skrive ned en oversikt over krav til adoptivforeldre. Vær obs på at kravene varierer litt fra land til land. Kryss så av de kravene dere oppfyller per i dag. Gå grundig igjennom de andre kravene, og legg en plan for hvordan dere kan nå de.

 

F.eks. hvis dere vil søke om å adoptere fra Sør Korea (www.verdensbarn.no) så er kravene:

- gift i 3 år

- ikke over 45 år

- mindre enn 10 år mellom ektefeller

- maks 4 barn fra før

- minst en må være norsk

- samlet årsinntekt på ca 270.000 kr

 

Er dere ikke gift, bør dere vurdere det. Om dere er over 45 og om aldersforskjellen er mer enn 10 år er jo vanskelig å gjøre noe med, men det er vel kanskje ikke tilfellet hos dere. Du sier dere har 2 barn, så dere er trygt innenfor kravet om maks 4. En samlet årsinntekt på 270.000 kr bør for de fleste være innenfor rekkevidde. Ta evt en liten ekstrajobb for å spe på inntektene litt. Fra Sør-Korea er det også mulig å få barnet i eskorte, og da sparer dere reiseutgifter (men det anbefales jo å reise for å oppleve landet!)

 

Sett av litt penger hver måned og ta etterhvert kontakt med et byrå for å høre hvordan mulighetene deres er. Hvis dere virkelig vil dette, er jeg sikker på at det går bra!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...