Gå til innhold

lar dere babyene deres på 4,5 mnd sitte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo hørt at jeg må vente, så jeg PRØVER å unngå det, men han griner når han ligger nede/på skrått.. vil sitte i fanget.

tror dere det er farlig i den alderen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hs her sa at det gik greit at lille fis fikk sitte i tripp trapp når han skulle spise. men ikke lenge av gangen.

likevel unngår jeg det. men sitter jo litt på fanget da.

Skrevet

Fysio på HS fortalte meg at det ikke er noe problem å sitte på fanget. Vår lille elsket å både stå & sitte, så jeg lurte veldig.. Hun fortalte at det er mye mindre statisk å sitte på et fang kontra sitte i en bil - vi er jo i bevegelse hele veien. Når du blir sliten av en sittestilling, beveger du automatisk på barnet også:) Hun advarte imidlertid mot å sette barnet på gulvet (litt tidlig enda -men når den tid kommer..) i en stilling han selv ikke kommer ut av - feks sittende på gulvet. Det er jo en grei rettesnor.

Skrevet

Så bra det er greit da:) den lille her nekter å ligge bakover i fanget...vil ikke være baby lenger:)

Skrevet

Nei, rart det der.. plutselig var det heelt uaktuelt å ligge på armen eller i fanget.. opp & stå & titte! Men så deilig å se utvikling. Min ble fem mnd i går:)

Skrevet

Har lurt litt på det samme, men det har vært umulig å ikke la henne sitte på fanget, for gråter med en gang hun blir lagt.

Nå plages jeg litt når vi er ute og triller innendørs, (kjøpesenter, glasshuset o.l.) Når hun er våken vil hun ikke ligge i vogna. Jeg har av og til lagt henne på skrå oppreist med støtte av voksiposen. Tror dere det for tidlig å løfte opp ryggen på vogna hvis hun vil sitte litt? Hun bruker vognbagen enda så den må jeg i så fall ta ut. Hun er 5 måneder.

Skrevet

Jenta mi blir 5 mnd neste fredag, og her har det vært liggenekt lenge:) Er kun å sitte som er bra nok, og helst rett opp og ned... Har ikke prøvd å sitte i stol enda, bare på fanget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...