Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har jeg nå prøvd å slutte og gi han dråper. han har vært helt "frisk" i magen sin mest sannsynlig pga disse den siste måneden, og det har vært en drøm å være mamma. han er 3 mnd'er nå. begge forsøkene på å slutte med dråpene har vært så mislykket som det kan bli, han hyler og vræler, virker som han har skikkelig vondt når kvelden kommer, og ingenting hjelper for å få roet han. har dere noen tips å gi meg, trodde uanz magesmertene skulle gi seg ved denne alderen, men d er visst dråpene som har holdt han fin den siste tiden. er litt rådvill nå, har ikke lyst at han skal være "avhengig" av disse heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd og kutte ned fra og gi hvert måltid til og bare gi det ved annenhvert måltid? Da får han det men i mindre mengd, så er jo mulig det kanskje kan hjelpe. =) Ellers har jeg ikke så mye gode tips tror jeg.

Skrevet

Har du prøvd å gi han fennikelte? Jeg syns at det hjalp mer en minifom.

Skrevet

Hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg fortsatt med dråpene, hvertfall når du ser hvor god effekt de har. Det er ikke det at jeg ikke har tro på forskning, men akkurat dette utspillet er temmelig nytt, og du har jo allerede gitt ham det i 3 mnd, tror ikke den store skaden skjer om du gir ham det i èn mnd til. Vi gav jenta vår minifom i 5 mnd, fordi hun ble betydelig værre når vi prøvde å slutte, er ikke alle som slutter med kolikk og magesmerter "når de skal" ved 3 mnd ;o) Lykke til videre!

Skrevet

Jeg gir ikke om natten lenger, og det fungerer greit. Så i dag ga jeg til første måltid (litt mindre enn vanlig), og ingenting de to neste. Da tok det "helt av" her, stakkars lillegutt...

Nei, har ikke prøvd fennikelte, hvor får jeg tak på d? Er det til mor, så d går i melka, eller skal han ha d i seg?

Skrevet

Signerer den. Når jeg ammet så spiste jeg fennikkel kapsler og det hadde fin effekt på vesla. =)

Skrevet

Mor kan drikke det, men enda bedre er det om du også gir babyen din et par dråper i forbindelse med måltider. Du får kjøpt det på helsekosten og noen apotek har det også.

Skrevet

takk for det. men vi måtte trappe opp til 15 dråper før vi fikk full effekt (råd fra hs), og da får han til og med større doser enn anbefalt :o/ ble litt bekymra for den artikkelen jeg.

Skrevet

Ja, jeg skjønner jo at du ble bekymret, da må du nesten bare velge det du mener er det beste ut av ondene. Skal ikke si at du ikke må tro på atrikkelen, for det kan jo ikke jeg vite med sikkerhet, vet bare hvor ille det er for disse små(og slitsomt for resten av familien rundt) å ha så vondt i magen. Hadde jeg stått i samme situasjon, så hadde jeg gitt jenta vår det en stund til, forhåpentligvis gir det seg snart. Men hadde jeg hatt en helt nyfødt baby rett etter at denne artikkelen var kommet ut, så hadde jeg nok ikke begynt med Minifom. Hmm, ble det forståelig?

Vet hvertfall sånn ca hvordan du har det i forhold kolikk/magesmerter, sliiiitsom tid... Var vel temmelig desperat etter litt fred i huset.

Skrevet

Hei FødtMedEnPilleiPanna{15.01.07}!

Ville bare kommentere dette litt.. De forsøkene som er gjort med parabener er gjort på små mus med mye større doser (opptil 1000 ganger) enn vi vil gi til våre barn. Dette gjør meg litt skeptisk til hele debatten- vi må ikke bli helt hysteriske for alt her i verden heller! Tenk hvordan vi og våre foreldre før oss ble fostret opp- det går jo bra med majoriteten av oss- og de det ikke går bra med er det mange nok andre årsaker til. Kanskje er det mer skadelig at han har vondt? Kanskje fenikkel ikke er bra mtp allergi o.l?

Synes at du skal fortsette den lille perioden dere fortsatt vil ha bruk for disse dråpene- de er jo faktisk til stor og uvurderlig hjelp for mange!

Hilsen farmasøyt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...