Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt på og tippe bakover når jeg såg på beina mine nå!!!!!!!!!!

Selve fotblada ser ut som to skikkelige klubber jo........jammen er jeg hoven!!!!!

Rundt ankelen og over rista er jeg skikkkkkkkelig hoven!!!!

Regner med det er vann?????

Har vært på jobb i kveld så har jo blitt litt gåing frem og tilbake..........kan det ha noen innvirkning????

Og hva skal en gjøre når en får vann i beina og de hovner opp?????

Noe jeg kan gjøre eller bruke?????

Håper inderlig jeg får noen svar på dette.............!!!!!

På forhånd takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, vet dessverre altfor godt hvor vondt og plagsomt dette er... Sliter masse med det, og legen mener at det kommer lett tilbake hvis det først har oppstått. Eneste trikset er: ikke stå hvis du kan sitte, og ikke sitt hvis du kan ligge. Det hjelper!!!

Ellers så bør du bruke støttestrømper for gravide (ikke slike hvite sykehusstrømper, men egne for gravide) som du får kjøpt på apotek.

De bør du ihvertfall bruke på jobb - absolutt å anbefale!

Skrevet

Da skal jeg reise på apoteket i morgen...........regner med de vet hva jeg skal ha der!

Det sprenger faktisk i beina å kjenner jeg...........murrer liksom!!!!!!

Vet du hva disse strømpene koster?????

Skrevet

de jeg kjøpte kosta 187 kr. driiitdyrt synes jeg, men måtte ha de der og da, og de var verd pengene, så

Skrevet

Kutt ut salt. Ikke ha det varmere i stua enn nødvendig. Ligg å se på TV med beina litt høyt. I tillegg har jeg bestandig et glass vann i nærheten der jeg er. Vann fordriver vann!

Dette hjelper meg :)

Hos meg kommer og går vannet. Hvis jeg er flink, går det bra. Men dagen etter sterkt krydret mat ser jeg ikke ut, og jeg får slik prikkete følelse både i fingre og armer og beina.

Hvis det er lenge til neste kontroll ville jeg også fått sjekekt blodtrykket i mellomtiden slik at du kan utelukke en evt begynnede sbvnagerskapsforgiftning.

Skrevet

Takk for gode råd=)

Fikk målt blodtrykket mitt i går, hadde time hos jordmor.

Det var på 116/76......ikke så ille det?

Jeg skal reise og kjøpe meg strømper, så jeg i hvertfall kan bruke dem på jobb....!

Visste ikke at salt og krydret mat virket inn......men da skal jeg styre unne det godt jeg kan i hvertfall!

Skrevet

Jeg kjøpte meg støttestrømper igår, tynne!!!! Vet ikke om de hjelper like bra, men de er ganske lekre, og litt kjekkere nå når vi går mot varmere tider. Vann er veldig viktig og selvsagt det å unngå salt. Selv har jeg et kosthold som består av sukker, salt og mettet fett.....så jeg sliter med det meste om dagen. Greier ikke å gjøre noe med kostholdet :-(

Skrevet

Støttestrømper, MYE vann å drikke, kutt salt snacks (jeg digger ostepop :( ...) og det å massere beina og leggene før jeg sover har hjulpet på meg.

Må også legge meg med beina på sofaen om ettermiddagen.

Prøv å variere bevegelser i løpet av dagen, går du mye: Sett deg med beina høyt når du kan.

Sitter du mye: ta deg noen turer rundt i rommet innimellom.

Pass på blodsirkulasjonen din, og prøv å stimulere denne med jevne mellomrom!

Blodtrykket ditt er forresten helt innefor normalen, det du skal passe på er store endringer den ene eller andre veien.

Hvis du opplever at hevelsene ikke forsvinner, og at du i tillegg får kraftig hodepine skal du ta kontakt med lege, det kan være tegn på svangerskapsforgiftning.

Skrevet

Tusen takk for gode råd jenter=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...