Gå til innhold

Jeg gleder meg til fødselen... Normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører andre sier at de gruer seg skikkelig mens jeg gleder meg faktisk. Finnes ikke nervøs i det hele tatt, og jeg innbiller meg at det ikke er vondt... Har hatt et par venninner som har født for 1 mnd siden ca og de sa at det var j.... vondt. Men jeg klarer liksom ikke helt å forbrede meg på at det er vondt jeg da.. Flere som har det slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gleder meg sykt mye til fødselen. vet det gjør vondt men det skal jeg klare. Glede meg til og kjenne hvordan kroppen jobber å hvordan det er å føde sitt eget barn.

Skrevet

Jeg skal snart føde nr. to og gleder meg skikkelig! Hadde en lang og ganske tung fødsel med første, men opplevelsen var likevel så utrolig fantastisk! Om jeg er unormal eller ikke - det blåser jeg i og gleder meg videre!

Skrevet

Håper det er normalt, for jeg gleder meg også!!! Har termin i dag og håper det skjer noe snart. Jeg har hatt et supert svangerskap, så det er ikke det at jeg er lei og derfor jeg gleder meg til at det skal være over. Jeg er bare veldig spent å det som skal skje, og ikke minst til å få se den lille prinsessa mi!!

Skrevet

Ikke noe galt i å glede seg til fødselen. Jeg gledet meg kjempemasse til min første fødsel og fantes ikke nervøs i det hele tatt. Mange rundt meg følte tydeligvis at dette var feil og måtte hele tiden advare meg om hvor vondt det var. Det gikk ikke inn på meg heldigvis. Jeg hadde en lang fødsel men den var ikke vond. Hadde ikke behov for smertestillende. Så fortsett å gled deg. Det er en fantastisk opplevelse.

Skrevet

Jeg gleder meg masse til å føde igjen:) Jeg er 3.gangs og har to FANTASTISKE fødsler bak meg -håper på en like positiv opplevelse oxo denne gang! Har 15 dager termin:)

Skrevet

Jeg gleder meg også :)

Men, jeg VET d kommer til å bli vondt, og hvis du innbiller deg noe annet kommer du kanskje til å få deg en overraskelse...

Like greit å innstille seg på at d blir vondt, for d blir d. Sånn er det bare. Men, man overlever, og det står på en begrenset periode, og det er så uendelig fort glemt i det øyeblikket nurket er ute.

Og da er det over. Ikke mer vondt, bare kos kos kos :)

Gleder meg noe aldeles enormt mye jeg, selv om jeg vet hva jeg skal gjennom.

:)

Skrevet

Ja, jeg og gleder meg.....er så spent på om jeg takler det bedre denne gangen enn 1 gang!!

Vet hvertfall et par ting som jeg ikke visste da.....bla spise før jeg reiser opp, prøve å hvile nok....(sov ikke på 2 døgn sist da jeg skulle føde, var helt skutt)..

Men er enda 10 uker igjen....men guud så spennende :D

Skrevet

Delvis fint at du har den innstillingen, og ikke for å ødelegge gleden, men prøv å ikke rosemale det for mye..da kan opplevelsen bli mye verre. Det er min andre fødsel, og jeg kan ikke si jeg gleder meg nei.Selvsagt gleder jeg meg til å møte barnet og få kroppen min igjen, men selve fødselen er smertefull og for min del langvarig. De fleste jeg har snakket med sier det var verre enn de kunne forestille seg, for ingen kan egentlig forestille seg en fødsel og smertene som følger.Vi som har født før har jo vansker med å gjengi hvordan det var i mange tilfeller.Men vi er alle forskjellige, og både hvordan fødsel blir og smertegrensen er individuell. Men mitt råd vil være at du må forberede deg på smerte du aldri har kjent før og kanskje heller bli positivt overrasket!

Skrevet

Hadde det slik da jeg var førstegangs, klarte ikke helt så se for meg at det skulle være så vondt som alle skulle ha det til. Men, det fikk jeg jo oppleve selv da når den tid kom, hjelpes meg.... Andre gang og nå gleder jeg meg ikke akkurat til smertene, men vet jeg overlever de og gleder meg til andre ting med fødselen, spenningen ved å kjenne etter i kroppen, følelsen når barnet sklir ut og man hører de første skrikene og sånt, det gleder jeg meg veldig til, men åpningsriene... NEI!

Skrevet

Jeg ser for meg at det gjør helt grusomt vondt. Men likevel så gleder jeg meg veldig, enda så rart det høres ut. Er klar for å kjenne smertene som betyr at lillemor snart er ute. Samme hvor vondt det gjør så er det jo et fantastisk resultat =).

Skrevet

Hei! Jeg gleder meg også masse!!!! Er klar over at det vil gjøre veldig vondt, selvom jeg selvfølgelig ikke er klarer å forestille meg hvor vondt. Men likevel gleder jeg meg, tenker på hvor fantastisk det må være med den kontrasten fra de verste smerter man har opplevd til det mest fantastiske man har opplevd! Det eneste jeg er litt nervøs for, er hvis noe går galt. Men trøster meg med at i de aller fleste tilfeller så går det jo bra. Det må jo bare være en helt unik opplevelse!!!

Skrevet

Det er absolutt en unik opplevelse, på godt og vondt! Men du kommer ikke til å bekymre deg for om noe skal gå galt, ikke når du er i fødsel, og det er bra.Du har helt andre ting å fokusere på.

Skrevet

Gleder meg også :o) Er så glad for at jeg slipper å gå rundt og grue meg til det :o)

Vet at det gjør vondt, selv om jeg ikke har gjort det før, men blir ikke skremt allikevel :o)

Gleder meg så inderlig til å treffe lille gullet vårt!!!

Skrevet

Jeg gleder meg ikke til fødselen, vet det er vondt og har to j.... fødsler bak meg. Men jeg GLEDER meg til h*n er ute!!!!!!

Skrevet

jeg gleder meg også.

Men jeg er dårlig på smerte, så jeg tror ikke jeg er noe flink til å føde.. men har jo ingen som helst forutsetning til å vite hva smertene går ut på, så jeg bare legger alt i jordmors hender jeg.. og håper på god støtte og veiledning, og hjelp fra mannen min..

og når jeg tenker at dette er en spennende, utrolig opplevelse,, og at jeg skal klare det, med eller uten smertestillende.. og at etterpå får vi møte babyen vår!! da gleder jeg meg så jeg nesten må grine:)

En kan jo grue og glede seg på en gang, kan en ikke? jeg bare velger å ikke fokusere på det negative, men ta det når det kommer..

Skrevet

Jeg gleder meg også masse til fødselen.Det gjorde jeg med min første også.Syntes ikke det var så innmari vondt heller.Man skal ikke høre så mye på hva andre sier om det var vondt eller ikke.Ta det som det kommer for ingen fødsel er lik.

Viktige er å arbeide med kroppen og ikke mot den.

Gled deg det har du god grunn til;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...