Gå til innhold

Noen som har innført leggerutiner allerede?


ormeynglet

Anbefalte innlegg

I kveld sovnet hun i fanget mitt klokka ni og så la jeg henne ned i vugga si på soverommet mens hun sov, og hun sover fortsatt. Dette er første kvelden hun har godtatt å ligge i vugga si alene på soverommet. Bruker å legge seg samtidig med meg og hun ligger i senga sammen med meg også. Vil jo gjerne få til gode legge- og sovevaner tidlig. Med storesøster så gikk det hele liksom av seg selv, men tror denne dama blir litt mer avhengig av mamman sin.

 

Hvordan er det med dere andre? Noen som har fått inn leggerutiner allerede og hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi prøvd på det, for snuppa pleier å sove veldig tungt på kvelden. Prøvde å legge henne i halv åtte tiden i går og hun lå og halvsov og våkna flere ganger. Hun hadde spist veldig mye så jeg trodde ikke hun var svolten. Men i halv ti tiden måtte jeg gi henne litt mer mat. Og etter det sov hun til kl 5!! Problemet er at hun ikke vil ligge alene i senga om kvelden. Vi får se hva vi gjør i kveld. Har jo mest lyst til at hun skal lære seg å sovne med seg selv i senga si om kvelden og ikke på fanget mitt. Men hun er jo ikke 3 uker en gang enda, så det ordner seg nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lillegutt sovner også alltid på fanget mitt og så legger jeg han over i senga. Etter ammingen om natta må jeg også dysse han i søvn i armene mine og så legge han over i senga. Håper også dette går seg til etterhvert.

Når det gjelder rutiner har vi ikke fått igang noe ordentlig enda, prøver å få han til å ikke sovne så tungt om kvelden og så prøver vi å legge han samtidig med oss sånn i elleve-tolv tiden engang. Men, da har han gjerne sovet fra åtte-ni tiden selv.

Håper å få til at han sover litt lengre sammenhengende om natta etterhvert for nå våkner han ca hver 3-4 time, men hva kan man gjøre for å få til dette?

Hvor lang tid bruker dere på nattammingen da? Her går det ca en time fra han våkner til han sovner tungt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! :)

vi har kveldsstell og senker belysningen. med litt kos i armkroken blir vesla døsig og sovner som regel etter en liten stund.

men det er jo ingen kvelder som er like enkle... hehe!.. ;)

som regel roer hun seg best hos pappaen, er hun hos mammaen skal hun bare ha litt mat og kos.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Litt lenge siden men det er ikke så ofte jeg kommer meg inn på dib for tiden. Kveldene er plutselig ikke bare til meg selv:)

 

Jeg bør være flinkere til å prøve å legge henne over i senga si selv på natta når vi ammer, men jeg er jo så utrolig trøtt. Hun sovner med det samme etter amming, og det gjør nok jeg også. Prøver å legge henne et stykke unna meg i senga, men på en eller annen måte så klarer hun å ake seg bort til meg igjen...he he ..strever fælt.

 

Jaja. nye muligheter i kveld tenker jeg. Hun er foresten litt over 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...