Gå til innhold

Tips om godsaker for "oss" med melkeallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten på snart seks mnd har melkeallergi, og det betyr jo at også jeg må holde meg unna melk så lenge jeg ammer. Jeg ante ikke at det var melk i alt mulig - jeg savner sjokoladen min!!

Derfor spør jeg, er det noen her som vet om godsaker som ikke innheloder melk?? Som avveksling til den tørre brødskiva mi:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan vel spise produkter basert på soyamelk? Vet det finnes knakende god is å få kjøpt på helsekost. Finnes sikkert noe sjokoladeprodukter også:)

Skrevet

Oi - da blir det handel npå helsekost i mrgen den dag!! Tusen takk for tipset!! Gleeeder meg!!

Skrevet

Og hva med nøtter, eller vafler laget etter oppskrift hvor man ikke bruker melk?

Finnes en del kaker man kan bake uten melk også :).

Skrevet

MMMMMM... brownies mix fra freia! Kan lages uten melk!!!!! GOOOOOOOD!!!!!!!!! Tofu is (selges på Ultra her i hvertfall), mmmmm GOOOOOOD!!!!! Ellers var sjokade på mariekjeks en slager her en periode, tok sjangsen fordi det bare er spor av melk i sjokaden... eller var det nugatti... tror det var sjokade (trøtt nå!) Potetgull!!! Men må lese på pakken, da! GOOOODT!!!!! Ellers går det jo an å kjøpe skikkelig mørk, bitter og ikke så god sjokolade...

Holder virkelig en knapp på browniesen!!

Skrevet

Ammer mitt andre hyperallergiske barn med melke-OG soyaallergi i løpet av to år, og har noen tips du kanskje kan ha nytte av:

Non stop, uten melk

Boca, uten melk

after eight, uten melk

masse smågodt (b.l.a. Fox og mye vingummi og lakris)

Du kan bake masse med blå soft spesial (smør uten melk og soya) og havremelk, Vafler, pannekaker og risengrynsgrøt lager du like godt (til og med bedre syns jeg) på havremelk (den til ICA er billigst og mest næringsrik, ellers har de OATLY på Meny og helsekosten). Og hveteboller blir også kjempegodt med blå soft og havremelk.

taco uten ost og rømme er ille for mange, jeg lager bare en supergod guaccamole med masse deilig chili og tomater i og dynger over tacoen, sunt er det også.

Skal du lage saus med fløte, kan du bruke imat fra Oatly, altså en slags matfløte lagd på havre.

Dersom du kan spise soya er soyais KJEMPEGODT!!

For oss som ikke kan spise soya er lollipop eneste alternativ,

Lyke til!!!

Skrevet

Må nevne sjoko.muffins og langpanne-sjokoladekake fra TORO, MMMMMMMMMMMMMM!!!

Skrevet

after eight elt hva det heter inneholder ikke melk:)

Skrevet

jeg har to brødte som ikke tåler melk, den eneste melken de kan drikke er rismelk. fin å lage mat av den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...