Gå til innhold

Ting jeg IKKE kan anbefale...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det anbefales så mangt på disse sidene, så nå tenkte jeg å dele det jeg IKKE vil anbefale.

1. Telescopic Mascara fra Loreal. Isj og fisj så dårlig den var, skulle tro det var en spøk. Venta nesten at noen skulle hoppe inn på badet og si "neida, bare kødda. Her er den ORDENTLIGE mascaren, værsågod".

Tynn, pistrete gummiaplikator som gir klissete edderkoppbein-øyevipper.

2. Dirt Devil poseløs støvsuger. Hadde skyhøye forventninger da Jernia fikk den inn for tredje gang, og endelig rakk jeg å kjøpe en før de ble utsolgt igjen. Og joda, den sugde skikkelig, men absolutt ikke på rette måten. Det gikk raskere å plukke opp smulene med pinsett enn å støvsuge. Den havnet fort innerst i boden gitt;-)

3. Oppvaskmiddeltabletter fra Euroshopper. Så og si alt var like skittent etter vask som før, og vi måtte vaske det for hånd etterpå. Det er jo ikke akkurat så lettvint da. Dessuten synes jeg alle de tablettene er tungvinte, det tar jo mye lenger tid å pakke dem ut av de små posene enn å helle i litt pulver. Og så detter alltid de posene utenfor søppelbøtta siden de veier minus 10 gram og bare flyr av sted.

4. Høyttrykkspyleren som Mekk-kjeden selger for 1299,-. Husker ikke hva den heter. Men man får litt vondt i ryggen når man må spyle terassegulvet fra 2 centimeters avstand for at det skal funke. Anbefaler heller ikke å la mannen leke seg med denne på vindussprossene, da fyker plutselig malingen av, og vips; så må de males i år likevel).

5. Å kombinere det å ha barn og det å ha St. Bernhardshund. Hunden roter mer enn barnet siden den sikler litervis og røyter sekkevis hver dag. Gulvet må støvsuges flere ganger for dag sånn at barnet kan ligge der, og da IKKE med Dirt Devil poseløs støvsuger. Snille og gode hunder, men krever heltidsansatt som kan gå etter dem hele dagen og rydde.

6. Engangs våtmopp fra Jif. Tørker ut etter vask av 3 kvadratmeter, og så må man likevel hente den bøtta med vaskevann som man håpet å slippe.

Tja... Det var vel alt i første omgang. Godt å få lettet mitt hjerte!

Er det noen andre som har noe de IKKE vil anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg digger telescopic mascaraen jeg! Syns at jeg får kjempe lange og tykke vipper med en gang, andre mascaraer må jeg ta lag på lag på lag for å oppnå ønsket effekt. Digger lancome fatale enda mer, men den er ganske lik egentlig.

Skrevet

Hihi, du er i slaget i dag:)

Nei, har ingen dårlige anbefalinger, men har seff løsningen på et par av problemene dine! Du tager et par microfiberkluter, syr en hel sparkedress til frøkna, lærer henne å krabbe, spray litt jif på gulvet (husk å sjekke paraben-innhold først) og la henne holde på en times tid. Vips har du rene og hårfrie gulv!!! Du kan dibbe med en kaffekopp så lenge...

Skrevet

Ha ha. Kommer ikke på noe akkurat nå, men.morsom du! :)

Skrevet

Gjøøør du? :-)

Jøss. Her trodde jeg at jeg skulle advare alle mot den lumske mascarafellen... Men da er det vel noe jeg gjør feil da, siden mine øyevipper bare klistrer seg sammen!

Lancome L'Extreme derimot, mmm... Da snakker vi.

Skrevet

Hehe, burde tenkt meg at du hadde løsninger ja:-D

Hørtes fristende ut den der... Måtte nok børstet av henne hvert tredje minutt for å få plass til mer, men det skulle jeg klart.

Skal notere det bak øret, og gjøre noe med det når hun lærer å krabbe!

:-D

Skrevet

Vet ikke om jeg er så morsom, men har irritert meg grønn over disse tingene... Tenkte at en advarsel til andre var på sin plass:-)

Dere får si fra hvis dere kommer på noe da!

Skrevet

Morsomt innlegg!

Kommer ikke på noe i farta, men kan selvfølgelig signere på at jeg har brent meg rimelig mange ganger på såkalte storslagne nyheter. Irriterende! Husker forresten jeg hadde store forhåpninger til Maybellines Express Finish neglelakk. Iden tiden den kom ut skulle den tørke så innmari raskt. Det var jo selvfølgelig bare dersom en lakkerte ett syltynt lag, og ikke to. Da ble den jo like tregt- tørkende som andre neglelakker...

Skrevet

Hahaha, AKKURAT det gjorde jeg også! Wow...

Da de endelig var tørre, var det fullt av dype hakk og rynker på neglene.

Fram med neglelakkfjerner, og på med vanlig neglelakk. Kjempelettvint!

Kom på en ting til jeg. Og det er Cerazette. Jeg tar herved tilbake alle lovord om Cerazette, og beklager på det sterkeste at jeg har anbefalt dem til folk her inne. Blødninger, blødninger og atter blødninger. Til slutt fikk jeg også 900 kviser, og de kom beleilig nok en uke før dåpen til Madeleine. Gikk da til innkjøp av Basiron (kvisegel), som jeg brukte flittig uken frem mot den store dagen. Det forundret meg noe at denne gel'en bleket sengetøyet jeg lå i om natten, men selvfølgelig lot jeg meg ikke stoppe av det. Så da dåpen endelig stod for tur, troppet jeg opp med et ansikt fullt av avskallet hud. Gel'en var i kraftigste laget kan du si. Denne Basiron anbefales for øvrig heller ikke.

Nå har jeg lagt Cerazette på hylla for godt, men blør fortsatt på min femte uke. Mulig det er derfor jeg irriterer meg sånn om dagen!

Skrevet

He, he! Basiron brukte jeg også i min grønne pubertet- ungdom mot kviser! Fikk heldigvis ikke flassede områder, men den hjalp heller ikke som den skulle. Det med blekinga hadde jeg glemt (hahaha!), for det var faktisk tilfelle!! =)

AAh, de gode gamle dagene....

Skrevet

haha så morsomt skrivd! jeg bruker den telescopic maskaraen og er førøyd..får lange fyldige vipper ;)

kommer ikke på noe og advare mot nå med engang men skal skrive hvis jeg komme på no;)

Skrevet

fornøyd skulle det selfølgelig stå..ikke førøyd ;) hehe

Skrevet

Jeg ler meg ihjel... microfiber kluter, sparkedress, jif på gulvet, lære baby å krabbe...vips så er problemet borte....ha ha ha..ser det for meg her hjemme....

mine anbefalinger er for de med hunder:

IKKE kjøp den der klistrerullen for klær på H&M (rullet kanskje et par ganger rundt, så virket ikke klisteret lenger og kun en tredjedel av håret kom opp)

derimot er klistrerullen fra Clas Olssen er super...(Har en rulle i hvert rom her og bruker den til senga vår, senga til snuppen, sofaen, lekegrinda) limet er så sterkt at det trekker til seg rekordmye, rullen er tjukk og svart av hår før den slutter å klistre!!!!:)

Skrevet

DET ER DET JEG HAR SAGT HELE TIDEN!!!! De blekede flekkene på håndklene våre er pga Basiron. Duste mann som mener den funker!!!! Mulig det, men stygge flekker liker ikke mor!!

Skrevet

Dressmann sine klistreruller funker som bare juling :)

Hilsen ei med hårete katt og lat mann

Skrevet

Jeg signerer hvertfall på dette med cerazette! Har blødd i 10 måneder jeg! Så nå var det stopp, ikke søren om jeg gidder å gå på de pillene lenger.. Nei, nå er det slutt på pilla, og slutt på sex! heehe ;)

Skrevet

Så morsomme dere er! Ser for meg mannen din som leker med høytrykkspyleren og ikke minst den krabbende babyen i microfiberdrakt! Jeg ler enda :D

For øvrig anbefaler jeg ikke å la tusjer liggende i nærheten av kjøkkeninnrednga dersom det du har en toåring i huset. Skulle det mot formodning likevel skje, anbeler jeg å fjerne det med Pampers våtservietter. Det er det eneste som funker. Skremmende, men sant!

Skrevet

Jeg slutta å bruke våtservietter på ungene da jeg oppdaget at de var det beste for å få gubben rein etter at han har mekka bil :/

Skrevet

Sikkert mange grunner til å ikke bruke våtservietter, men akkurat dette er ikke så skummelt. Det er babyolja i våtserviettene som gjør hendene rene. Det funker fint å vaske bort motorolje med babyolje, eller olivenolje for den del. Personlig vasker jeg hendene med matolje hvis jeg for eksempel har malt med oljemaling.

Derimot er det konserveringsmiddel og parfyme i våtserviettene, og det er ikke så snilt mot babyhuden. Men det er ikke dette som fjerner motorgørr fra hendene til mannen din.

Skrevet

Hehe jeg er ikke hysterisk :) Syns bare ikke noe om å bruke dette illeluktende, flekkfjernende greiene på stumpen til lillemor når det fungerer bedre med mesoft fukta i vann. Blir så mye påvirkning hele tida at jeg kutter der jeg kan :) Enkel og grei livsfilosofi syns jeg.

Våtserviettpakken er alltid med i bilen eller stelleveska, men mest som nødhjelp hvis voksne eller barn skulle flekke seg til eller jeg ikke finner vann til mesoftklutene.

Skrevet

AVbefaling 1:

Som den overivrige førtsegangsmammaen jeg er kjøpte jeg barnetermometer på apoteket, bare for å finne ut at det var prikk likt voksentermometeret vi hadde fra før...Dyrt var det også.

AVbefaling 2:

Manuell appelsinpresse. Brukt 1 gang på 5 år. Effektiv om du ønsker senebetennelse, minner om at en liter juice koster en tier på butikken.

osv

Skrevet

Vi fikk en sånn te-traktesak og juicepresse til bryllupet. Står og støver i boden etter en gangs bruk.

25 år gammel bil med lekk bagasjerom er heller ikke øverst på ønskelista... Bedre å være fotgjenger:)

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale Avents håndpumpe! Hvis du vil pumpe ut mer enn 10 ml uten å få senebetennelse og lilla brystvorter, så kjøp alt annet enn den!

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg!

Pga denne hunden da, så kjøper jeg alltid 5-6 ruller i slengen. Og siste innkjøp var på H&M. For en vits, må jo bruke hele rullen på en eneste jakke!

Clas Ohlsson har vi ikke her, og Dressmann sine har jeg ikke prøvd. Vet bare at Cubus sine er 100 ganger bedre enn H&M sine.

Skrevet

Ja, det er garantert derfor!

Har ødelagt favorittsengetøyet, håndklær og flere overdeler på denne duste-gel'en. Nå har jeg trådt over en magisk grense og bestilt noe fra TV-Shop, nemlig Proaktiv:-D Spent på om det funker bedre:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...