Gå til innhold

hvordan gå fram med hjelp til depositum ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har funnet en leilighet jeg vil ha men må ha 20 000 i depositum, kan betale litt selv men ikke alt. hvordan går jeg fram om jeg skal få hjelp av trygdekontoret ?? tar det lang tid osv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk lån i banken til depositum uten problem!Vet ikke om det går an å få ordnet noe gjennom nav..

Skrevet

tar det lang tid å få svar ? har bare os som intekt

Skrevet

får man lån selv om man har bare os osv som intekt ?

Skrevet

Du kan få lån i banken med bare OS dersom lånet ikke er så høyt. Ei venninne av meg fikk 25 000 i lån av banken med bare OS.

Tror ikke TK kan hjelpe deg med det, men hør i banken. Har også hørt at man kan få sosialen til å gå god for deg.

Skrevet

vet ikke,kommer nok litt an på..Føler dem er veldig greie i banken her i forhold til andre steder..Men når det er depositum er det jo litt annerledes og da,pengene skal jo bare stå på en konto-så det burde jo gå..Kommer jo og an på hva du har av lån og sånn fra før da..

Det beste er nok å ta seg en tur innom dem ja:-)

Du har ikke foreldre som kan hjelpe deg med det da,evnt være kausjonist?

Skrevet

Sukk, jeg skrev ett langt svar men... nå er jeg trøtt..

Kort og greit:

Omorganisering!

Sosialen sendte meg videre til:

Kommunens Bolig tiltaks kontor. (Samme sted som man søker om kommunal bolig og bostøtte.)

Nå er det de som hjelper deg, og ved hastesak tar det ca en uke..

De krever kopi av alle inntektslipper fra nav, og faste utgifter.

Og veldig viktig: de krever at du har søkt banken din om depositumslån og fått avslag. (Det skaffet jeg greit i banken på stedet. De kan sjekke om jeg kan få mastercard, det kunne jeg visstnok ikke, og da heller ikke forbruks- eller depositumslån.)

Kommunen gir det i form av lån. Men med bare OS og lave inntekter, får du betalingsfritak og rentefritak. Sosialen sa det er som de ga ut før.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...