Gå til innhold

tannlege og røntgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos tannlegen glemte å si at jeg var gravid tok røntgen uten sånn kappe...hva kan skje er det farlig termin midten av juli

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er farlig - det er saa lav straaling paa de der roentgenmaskinene naa om dagen. Jeg skal ogsaa ha i Juli og tok roentgen i forrige uke. De hadde paa meg kappe for sikkerhet's skyld - me hun hos tannlegen sa at straalingen er saa mild og ufarlig naa at det er ikke vaerre enn aa vaere 1/2 time i sola (hva naa det betyr...). Om du er bekymret, snakk med legen eller jordmor, saa trenger du ikke gaa og bekymre deg uten grunn. Vet ikke hva som kan skje eller hvorfor det er farlig....

Skrevet

Jeg skulle ha trekt en visdomstann,men tannlegen så jeg måtte vente til etter at jeg hadde født.

Da pga at de må ta røntgen,,,

Skrevet

Samme her............jeg skulle tann røntgen av en visdomstann,men tannlegen ville ikke gjøre det før etter fødselen...........!

Jeg er forøvrig i uke 26.

Skrevet

Da jeg tok roentgen av visdomtennene mine for to aar siden tok de mye mer grundig roentgen enn de gjorde naa og med en annen maskin, saa det kan vaere noe forskjell paa roentgen maskinene... og det er nok ogsaa en del forskjell paa meningene om roentgen er farlig eller ikke.....

Skrevet

Jeg var og trakk en visdomstann for et par uker siden. Sa at jeg var gravid og spurte om det gikk greit og det var ikke noe problem sa hun. Kan jo ikke gå med en vond eller betent tann i uker og måneder heller. Men er det sånn at tannen ikke gir deg noe besvær, at den bare skal tas i forebyggende hensikt så anbefaler de kanskje å vente til man har født?

De satte på meg kappe da jeg tok røntgen, men jeg har lest at røntgen av tenner er så svak stråling og dessuten rettet direkte mot tennene at det ikke er noen fare.

Skrevet

1 flyreise = 100 røntgenbilder hos tannlegen.

Tror ikke et par bilder vil skade barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...