hæppi;) Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Heisann. Min datter er 7 uker, og har begynt med tran. Men synes hun gulper så fælt etter å ha tatt det. Lurer på om noen av dere vet om det finnes et fullverdig alternativ til tran? Kanskje sånn multivitamin eller noe sånt? Tusen takk for svar;)
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 D-vitamindråper - selges på apoteket! Dvs, fullverdig alternativ er det ikke, da det ikke inneholder absolutt alt tranen inneholder. Men det er pga d-vitaminene man bør gi de minste tran, og de får man i d-vitamindråpene.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 D-vitamin dråper som en kan få kjøpt på apoteket.Vet ikke om det er like bra som tran,blir litt forvirret for en hs mente at det beste var hvis vi kunne gi gutten tran,en annen mente at d-vitaminer var så godt som like bra.Husker at jeg har lest det en plass også.Tror det uenigheten kanskje kommer av at noen lovpriser tranen litt mer enn andre,jeg vet ikke.
hæppi;) Skrevet 12. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 12. april 2007 Takk for kjapt svar;). Ja, det er vel de veldig viktige Omega-3 fettsyrene man går glipp av ved tranen...... Håpet kanskje man fant det i noe annet. Har du erfaring med at ditt barn har gulpet mye av tran?
mamman til flere Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 http://www.vitaminfabrikken.no/index.htm hva med dette?
hæppi;) Skrevet 12. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2007 Var innom der og sjekket nå. Skikkelig bra; tusen takk for tipset;). Eneste var at de ikke har nettbutikk, og det sto ikke hvor man får kjøpt det, men jag kan jo ringe de i morgen.... Takk skal du ha mamma´n til snuppa;)
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Guttungen min nektet plent å ta tran, men på helsekost fant jeg Eskimo for kids... Det samme som tran bare ikke like oljete smak... Det er null problem å gi ham! :-) Tutti-frutti smak!
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Hei. Jeg ga det til min tulle, men hun gulper så mye og det lukter like ille av den gulpen som av tran. Ikke med en gang, lukten kommer etter hvert.. Måtte kaste en genser pga dette. Kunne ikke skjønne hvorfor det luktet så sterk tran av den, får hun fikk jo bare den m bringebærsmak...
sprellemor Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Hei Tulla vår er snart ett år, og har fått tran siden hun var ca 4 uker. Det har vært et strev, og mye tran utenfor munnen (eks i håret, så hun ble litt skamklipt). Men vi har gitt henne tran når hun har smekke på, så det har ikke gått så ut over klærne. Desuten hadde hun da hun fortsatt gulpet med tranlukt, sånne små smekker (siklesmekker) på. Nå sitter hun pent og spiser tranen sin, og det ser ut som hun liker det. Jeg skjønner ikke helt det med å kaste klær, for lukten går da vekk i vask? Hilsen en tranforkjemper (som dessverre, og dobbeltmoralsk nok, ikke tar det selv...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå