Gå til innhold

Spør her jeg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt uvanlig, men gidder ikke melde meg inn i flere forumer på nettet. har en nydelig og super barnevennlig border collie (hund for de som ikke vet:) ) som er ute i jorda og skitner seg til hele dagen.litt plagsomt for meg og min rydde og vaske dilla, noen som vet (tilfeldigvis en vetrniær) hvor ofte jeg kan bade henne?vet de har et annerledes fettlager i huden enn oss og ikke skal bades såå ofte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du skjønner ditt problem..jeg har en japansk spisshund...den har å ett fettlag i pelsen som gjør at de ikke skal vaskes så ofte..pga at fettet støter bort skitt når det tørker...

etter det jeg har hørt er det såpe som ikke skal vaskes mye m...altså du kan spyle eller la hunden svømme i ei elv eller no...det skal visst ikke gjøre noen ting...så dette følger jeg!!!

Skrevet

Hei.

Dette kan jeg litt om....

Ingen problem å skylle hunden i lunket vann hver dag. Men ikke vask med såpe hver dag, da ødelegger du både pels og hud. Hold det til en gang i mnd og kost eventuelt på den en hundeshampo.

Eksemer og hudproblemer får gjerne hunder som går mye rundt og er våte, så pass på at du får tørket mesteparten av pelsen skikkelig før den "legger seg om kvelden".

Lykke til!

Skrevet

vasker med såpe med ph 3.5. veldig mild! hun har nydelig pels, får best i test hundefor og omega3 for hund hver dag. har blitt bading en gang i uken den siste tiden desverre med såpe. føner henne alltid helt tørr etter bading og etter tur i regnet...er en litt eldre dame som blir litt stiv i leddene hvis hun fryser så er veldig påpasselig med det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...