Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg synes dette gjorde så grusomt vondt hver gang de sjekket med hånda, både ved 2 cm og frem til at 6 cm hvor det stoppet opp... Riene var INGENTING i forhold. Det kjentes ut som å bli få en kniv med sandpapir-blad på vridd rundt nederst i magen. Har ikke opplevd at noen andre syntes dette var spesielt vondt..!!?? Mens jeg ba på mine knær om å få slippe å bli sjekket...så grusomt vondt var det. Er det noen andre som hadde det slik?? Hvordan opplevde evt dere andre det?
Gjest Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 synes det var vondt ja, men riene var mye værre!
MaMmA-Mø Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 åja kjempevondt gjor det..og d hjalp jo ikke at det var ei sur jordmor som undersøkte heller da!!
ejiec++ Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 under min første fødsel var jordmor forferdelig hardhendt og uforsiktig når hun skulle sjekke- det var GRUSOMT!!! Jeg grudde meg SKIKKELIG til nummer to pga dette. Men denne gangen sa jeg i fra om hvordan jeg opplevde det sist, og jordmor var veldig forsiktig. Det var ikke vondt i det hele tatt...
mammaentiltrulte Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 hadde en engel av en jordmor jeg da, var så forsiktig som hun kunne og sjekket kun mellomriene. det som var værst var at jeg måtte liggede gangene hun skulle sjekke og da gjorde riene myyyye vondere.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Nope, synes ikke det var vondt i det hele tatt. Og var så heldig å bli sjekket av hele 7 forskjellige mennesker!!
to+en til! Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Syns ikke akkurat det å sjekke åpningen gjorde vondt, men var så fælt at jeg måtte ligge når det ble sjekket! Måtte stålsette meg hver gang det skulle sjekkes. Heldigvis var ikke det så mange gangene da jeg fødte ganske fort.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Jo det var vondt det. Men riene, ja de var 100 ganger verre her. Trodde jeg skulle krepere
hvemerjeg? Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Jeg enset ikke at de sjekket centimetre en gang. Men nå skal det sies at jeg kun hadde noen sekunder mellom hver ri, fra de startet til det ble bestemt keisersnitt, etter nesten et døgn.
LivetErEnLek Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 Jeg lå i badekar under åpningsveene og de sjekket åpningen mens jeg var der. Kan ikke huske at jeg kjente noen verdens ting.
Bellen^2 Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Jeg hadde styrtfødsel og ble bare sjekket en gang og da var junior på vei ut. Husker ikke at det var spesielt vondt, men alt var litt vondt akkurat da.
Gjest Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Off! VET!! Herreguuuud!! Det verste var å bli sjekka MENS rien stod på som verst!! Herremoooses! Vrir meg av smerte av å tenke på d... :-(
Maisie Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Slenger meg på den, Mammaen til Thea Christin. *grøsse*
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Stor forskjell på hvem som gjør det. Jeg var heldig med de som skulle sjekke mest :-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Synes det var verst når hun sjekket åpningen MIDT i en ri.. og veldig ofte virket det som hun satte i gang en ri ved å sjekke åpningen.. føltes hvertfall slik.. Måtte be henne dra fingrene til seg hvertfall 2 ganger for det gjorde så vondt...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 12. april 2007 #17 Skrevet 12. april 2007 Blei også bare sjekket en gang, og da hadde jeg full åpning til alles overraskelse! Gjorde ikke noe vondt, og jeg hadde jo såpass langt mellomrom mellom riene, at hun fikk kjent ordentlig på hodet til snulla da hun sjekka åpninga. Sa til oss at hun kjente håret til snulla! Men jeg var i litt sjokk da...trodde nemlig jeg ikke hadde noen åpning!
Simselimsen Skrevet 12. april 2007 #18 Skrevet 12. april 2007 Jeg synes det var ille...Enda verre var det at de drev og dytta opp sprøyter med modninggele som svidde som fan....Grøss....Gruer meg sånn til neste fødsel....
LadyLuck & Skrevet 13. april 2007 #19 Skrevet 13. april 2007 hadde det slik jeg også,ganske hardhendt jordmor. Blit fortalt at jeg gren hver gang hun nærma seg sengen. Var sikkert trøtt,siden det snart var vaktskifte. Jeg følte meg klar,men hun sa jeg sku vente. Småtten er født ti min etter ny jordmor kom på vakt. Så lå å hadde vondt en i en time, for hun ville hjem
Mamma til 3 <3 Skrevet 13. april 2007 #20 Skrevet 13. april 2007 Har ikke merka noe til det under begge fødselen mine. Skjønner at jeg har vært heldig:)
Anonym bruker Skrevet 13. april 2007 #21 Skrevet 13. april 2007 jeg og synes det var helt forferdelig, noe av det vondeste. og det verste var at jordmor hele tiden var usikker, så overlegen måtte også sjekke åpning,ble liksom dobbelt opp. i tillegg til en student som gjerne også skulle delta litt. auu
mamo82 *2 jenter* Skrevet 13. april 2007 #22 Skrevet 13. april 2007 Jeg syns ikke det var vondt i det store og hele.
Gjest Skrevet 13. april 2007 #23 Skrevet 13. april 2007 Jeg syntes også det var kjempevondt og ga klar beskjed om at de skulle gjøre det der minst mulig...heldigvis var jordmødrene jeg hadde mesteparten av tiden på sykehuset tålmodige sjeler som respekterte mitt ønske og sjekket kun et par ganger. Hun siste derimot bare fnyste av meg og røsket i vei, men da var jeg nesten ferdig og hadde *lig vonde rier sånn at det ikke var så ille i forhold lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå