Gå til innhold

Kveldsmåltid og mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg fullammer men har hørt at å gi mme til kvelds gjør at de små sover lenger om nettene fordi det metter mer enn mm?

Er det noen her inne som gir mme som kveldsmåltid og i tilfelle når på kvelden pleier dere å gi det?

Her legger snuppa seg rundt klokka 20 og får da pupp igjen ca kl 23

Kan jo uansett være greit å venne henne til mme i ny og ne med tanke på når jeg ikke er hjemme og evt ikke har nok mm i fryseren.

Noen som har erfaringer med å både amme og gi mme?

Alt av råd og tips mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med en flaske mme på kveldne da klompen var rundt 3 mnd for jeg hadde ikke nok melkgjen når kvelden kom. den får han rundt en halv time før han legger seg men det må en kanskje se litt an for ikke alle liker å sove på full mage og den metter jo mer. det hjalp ikke på søvnen for vår del men han storkoser seg med flaska ( er snart 9 mnd nå) og gleder seg når han ser at jeg lager den klar :)

Skrevet

Vi gir kveldsflaske som det siste vi gjør, gir ofte på sengekanten. Har begynt med dette fast for noen uker siden, da hun ikke taklet kveldsmat, det ble for tungt for magen.

Gav kveldsflaske av og til da hun var mindre, men syntes det var litt ille, skulle helst fullamme til hun ble konfirmert, hehe... Klarte endelig å gi slipp på puppegalskapen, og det som skjedde var at hun ble lettere å legge ( har lite melk, så måtte amme i to timer i strekk, og det ble hun trøtt og grinete av), så min erfaring er at kveldsflaske= trøtt og lykkelig baby i stedet for overtrøtt monsterbaby, ergo lettere å legge.

Ja, det er lurt å trene på å gi flaske, enten man gjør det en gg i uka eller hver kveld. Noen babyer trenger mye trening, andre lite. Hvis du har tenkt å finne på noe med venninner, ta en øl osv, er det lurt å trene litt på flaske, enten det er mm eller mme.

Skrevet

Jeg "full-ammer" bortsett fra kveldsmåltidet. Da får gutten vår flaske med mme. Det har vi gjort i to ukers tid nå. Han er 2 1/2 mnd. Han får flasken åtte-halv-ni, så bader vi han før vi legger han. Han sovner som regel i ni-tiden. Han våkner igjen mellom 0600 og 0800 sånn ca. Fantastisk!! Selv må jeg uansett opp en gang i løpet av natten og pumpe ut den værste melkesprengen.

Skrevet

Hei på deg mamma'n til Camilla ;-)

Du vet jo at jeg gir mme på kvelden, og min erfaring er at det får vesla til å sove litt tyngre om ikke lengre. Jeg har ikke nok melk til hele døgnet, så to måltider blir mme og det blir da kveld (ca kl 23) og natt/morgen (ca kl 05-07).

Nå har vesla sovet 6-7 timer på rappen de siste nettene, så nå er jeg veeeeeldig glad i henne hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...