Gå til innhold

Dumme legen:(, ang vekt:(:(:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært til kontroll idag, alt så bra ut...men fikk noen kommentarer på vekta..

er 21+2 og har lagt på meg 6,6 kg siden første kontroll, da hadde jeg gått ned litt, så totalt sett fra jeg ble gravid har jeg lagt på meg ca 5,5 kg. Har lagt på meg meste av det de siste 8 ukene.

Når legen skulle skrive inn vekten min på skjemaet sa hun "vekten går oppover ser jeg ja....men det får du vel ta i tu med etter fødselen" ganska sarkastisk.

Etterpå snakket vi om at det var noen som hadde spurt om jeg ventet tvillinger for jeg så jo så stor ut, en del som har kommentert at magen er stor. "ja, du har jo lagt på deg en del sånn ellers også da, så vi får si det er derfor du er blitt så stor" sa hun da.

Hm, er jo en del på vekta, men er det så ille da???la på meg mer med de to andre. Syns det var litt tett av legen jeg da, for nå sitter jeg her og har nesten lyst til å slanke meg (gjør selvf ikke det..). Tenker i alle fall nøye gjennom hva jeg skal putte i munnen resten av tiden:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff...dumme jormor...skjønner meg bare ikke på disse jeg altså, at de kan være så frekke,noen som seriøst burde overveie valg av yrke...jormødre bør jo være koslig og imøtekommende...og 6 kilo når du er i 22 uke er jo ikke noe å ta på veie...herregud...det er jo folk som legger på seg 10 kilo før uke 15,og noen som ikke legger på seg i hele tatt..så hvis du føler deg vel,og er førnøyd skal du bare drite i jormora og overse hennes sarkastiske tone...bytt heller jormor...lykke til vidre;)

Skrevet

du har jo ikke lagt på deg så mye. Er jo helt normalt.. syk lege!

*trøsteklem*

Skrevet

for en duste lege....herregud,du e jo gravid for pokker....har fått et par spørsmål selv om jeg venter tvillinger(folk som ikkje kjenne meg så godt) men for pokker,i e bare 165 høy,ikkje lang i ryggen heller,så babyen har ikkje store plassen å vokse på inni meg,så det vokses utover....

Skrevet

Helt enig haenfindag: det der var en dum lege. Får bare håpe legen ikke mente det helt slik du tolket det. 6 kg i uke 21 er ikke spesielt mye, og det vet du egentlig, du har jo vært gravid før og la på deg mer da ;o)

Læreboken sier det er normalt å gå opp 6-20 kg i løpet av en graviditet. Dette er veldig individuelt. Det viktigste akkurat nå er uansett at babyen har det bra, så ikke slutt å kose deg med maten ;o) Klem.

Skrevet

Heisann

Jeg synes dette var dårlig sagt av legen din,ja ja om du har gått opp,så skal en det,er ikke noe fasit på hvor mye enkelte går opp i vekt under et svangerskap. Jeg synes du skal bare ta det rolig å ikke bli stresset eller føle deg noe større forde legen sa det hun gjorde,kos deg å nyt graviditeten du,ikke bry deg om vekta de,for så lenge det ikke har plaget deg før i graviditeten så ikke la deg plage av det nå. Jeg har gått opp 4 kilo på 17 uker jeg å får oxo høre om jeg venter tvillinger,men sier nei å bryr meg ikke noe mere om det.Gå med hode hvet over slike kommentarer enten det gjelder legen din eller andre det er din kropp.

Lykke til videre i svangerskapet og nyt tiden :)

Skrevet

Ikke noe å bry seg om, du har ikke lagt på deg spes mye. Husker når jeg skulle ha nr 1 og jeg spurte jordmor om hun trodde jeg ventet en stor baby fordi jeg hadde så stor mage. Nei sa hun du er bare blitt feit, her er det ikke bare magen som synes (det var akkurat de ordene hun brukte) Jeg fikk en stor baby,hadde lagt på meg mere en det du har lagt på deg da.

Skrevet

hmmm rar lege.. jeg har lagt på meg en ca 5 kg og er i uke 18 nå. Syntes det er kjempe fint jeg, er jo 4 mnd snart og man er jo i vokseperioden fra 18-26 eller noe slikt.. syntes d var rart at hun sa noe slikt jeg.. arg... teite dame!!!!

jeg la på meg ganske kjapt 3-4 kg og så stangnerte det litt, tror det kom av en blanding av at jeg er en av dem som først la på meg litt, sluttet å røyke og at jeg var ganske tynn fra før av. Er stolt av at jeg vokser og syntes jordmødre av alle skulle være hyggelige.. en ting e om man er 30 kg mer i uke 20.. men 6??? phø.. ikke bry deg...

trøstklem herfra også :D

Skrevet

Herregud da.. Legen virka ganske idiot.

Må innrømme at jeg selv tenker litt over vekta mi.. Jeg veide 55 da jeg ble gravid og veier 62kg nå da jeg er 19+4, det er SYV kilo.. Jeg synes det er masse, men heldigvis sa jordmor til meg i går at jeg var ikke akkurat overvektig før svangerskapet, så da er det helt normalt.

Vet ikke hvor mye du veier, men synes ABSOLUTT ikke 6,6kg er for mye.

Skrevet

Helt enig med deg i at legen er dum! Vi er like langt i svangerskapet og har lagt på oss omtrent like mye. Jeg har ikke økt matinntaket noe etter jeg ble gravid, men er ikke like mye i aktivitet som ellers. Det virker som om kroppen bare "samler på seg" litt ekstra under graviditeten. Med nr.1 la jeg på meg 26 kg (mye var vann), men gikk det fort ned igjen etter fødselen. Hadde på forhånd håpet at jeg ikke skulle bli så tung denne gangen, men så lenge jeg spiser sunt i normale mengder synes jeg ikke det er stort mer jeg kan gjøre og vekta får bli hva den blir. Noen legger vel bare på seg mer enn andre og det burde legen din vite. Kos deg med å være gravid, det skal i allefall jeg gjøre! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...