prøvekluten+3små Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 står på min side at man tydelig skal kune kjenne denne nå i uke 14+1,men, cant say that I do..kanskje d bare er meg som ikke tør klemme da..
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 jeg tror kanskje jeg gjør det.. men er ikke sikkert på at det er det jeg kjenner.. hehe... jeg er i uke 13+4 i dag
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Stryk med fast hånd (ev. noen fingre) fra skambenet og opp mot navlen. Et lite stykke opp på magen finner du en kant (det blir mykere og skråer innover). Det er kanten på livmoren. Det er eg. ikke noe mer enn det å kjenne, du kjenner ikke formen på den, og sidene og alt det der, men kjenner hvor den stopper. Etterhvert kan du også merke at denne kanten flytter seg oppover på magen, etterhvert som du vokser! Lykke til!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Jepp, stemmer som tingeling_80 sier, man kjenner kanten. der hvor livmoren stopper.. jeg og slet lenge med aa kunne kjenne den.. men kan naa kjenne kanten paa midten av navlen ca... Ikke ver redd for aa trykke litt. det skader ikke =) Det er myyye lettere aa kjenne livmoren utenpaa rett etter en orgasme.. proev det Jeg kjenner hele magen blir hard.. helt opp til navlen.. alsaa hele livmoren Helt sproe foelelse =) Lykke til!! =)
Gjest Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Jeg trodde lenge jeg skulle kjenne den som en kul inni magen, jeg... Det sto at "nå er livmora på størrelse med en grapefrukt (eller hva det var ...), så da lette jeg etter en diger kul på størrelse med denne frukten, jeg... Enig med Candycupps, når man plutselig sitter der med en kynner er man ikke lenger i tvil om hvor man har livmoren sin hen!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 hehe ja kjenner meg igjen her.. satt aa lette etter den kula! kunne ikke forstaa hvor jeg skulle kjenne den hehehe... staar avogtil litt rart og daarlig forklart syns jeg.. ikke rart man blir bekymret og lurer
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Jeg kjenner min tydelig nå, og har gjort det en stund. Men da jeg var i uke 13 klarte jeg ikke å kjenne den selv. Legen viste meg da jeg var der og etter det klarte jeg å kjenne livmorkanten hvis jeg liksom rugget med 3-4 fingre nedover magen. Men først nå i det siste har det begynt å bli lett å kjenne, og nå kan jeg av og til kjenne hvor babyen ligger også og det er kjempegøy!
Raych Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Ja, både nå i uke 23 og i uke 14:) Du må nok klemme litt, men hvis du stryker mer på en måte oppover fra symfysen, så kjenner du bedre der det blie en "kant" på en måte. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.
prøvekluten+3små Skrevet 13. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2007 hm..hihi,får prøve deres råd her:-D skal til legen på torsdag neste uke..kasnkje han kan vise om jeg ikke får det til..sist svangerskap lærte han med å kjenne om hodet var festa (når den tid kommer) DET var en helt syk følelse! en kunne kjenne øra!
mamma til E Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Er i uke 18 og ja jeg kjenner den :-) Den har allerede SF-mål på 20cm! Når opp til navlen..Så på tirsdag skal vi på ultralyd for å sjekke om det er tvillinger...Spennende og skremmende på samme tid :-)
venternr2:) Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Jeg kjenner min.. Jordmor kjente den godt i går hun gogså, hun kjente også babyen som lå med hodet sitt helt ved navelen ( rett under navelen). Jeg kjenner ikke at det er et hode, bare noe som hardt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå