Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til mme og grøt?

Er jo så vant til å koke opp at jeg ikke tenker over det.

Mini er 9,5mnd.Trenger jeg da å koke vannet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sikkert ikke....de er jo så gamle nå at de har blitt vant til litt bakterier. Er jo ikke akkurat sånn at vi vasker lekene etter de har blitt liggende på gulvet. ;-) Snuppa mi er 6 mnd, så jeg gjør det fortsatt, men det er sikkert ikke nødvendig. Gammel vane vond å vende, men det er jo en god vane da :-)

Skrevet

Jeg koker vann til mme i vannkokeren fordi det går fortest, men bruker kaldt vann fra springen til å blande ut det varme vannet for å få riktig temperatur.

Jenta mi er 5 1/2 mnd. Helsesøster sa det var vanlig å bruke springvann fra 6 mnd.

Skrevet

Det kommer an på hvor du bor også...

Hs sa til meg at jeg kunne gi lillegutt (3 mnd idag) kaldt vann fra springen allerede nå. Når jeg kan gi han rent vann fra springen, må jeg jo kunne bruke vann rett fra springen, bare varme opp i micro, til mme også..

Skrevet

Ok-takk for svar!

Gammel vane,ja....Jeg kokte opp vann istad,så da blir det kokt det neste døgnet også,hehe..

Skrevet

Jeg blander kokt og kaldt vann både til grøten og mme.

Skrevet

Jeg gir jenta mi på 8 uker ukokt vann.. På barselavdelinga gir de vann rett fra springen, så jeg fikk beskjed om at en ikke trenger å koke vann i det hele tatt. Selvsagt varmes det litt opp før det gis, men kokes ikke.

Skrevet

Er vannkvaliteten på hjemstedet ditt bra er det tilstrekkelig å slutte å koke ved 3 mnd. At en koker opp til 3 mnd er vel for å safe helt. En så liten baby vil slite hvis det skulle være farlige smittestoffer i vannet.

Skrevet

Hs sa til meg at det er ok å gi vann fra springen til nyfødte hvis det er et godt kommunalt anlegg.

Skrevet

ja, det må jo være det ettersom barselavdelinga bruker ukokt vann de også

Skrevet

Da min var 5,5 mnd sa helsesøster at jeg kunne slutte å koke vannet.. Kanskje ho mente jeg kunne slutta før og, men har ikke spurt før nå ;)

Skrevet

Men ikke til mme? I mme blomstrer jo bakteriene max...

Skrevet

Bruker ikke mme, men gir sukkervann pga kolikk

Skrevet

ja, det er no annet:=) Men sukkervannet må iallfall koke for å få sukkeret nok oppløst... (?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...