Gå til innhold

noen som har sydd mei tai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller som vet hvor jeg kan finne oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æ har nettopp sydd min første meitai. fant oppskrift på tettinntil forumet. men det var gan ske lett da. en firkant på 45x50 cm. åsså skulder stopper på 2mx20 cm, som ble lagt dobbelt, vrangsydd, å snudd etter på. 2 stk. åsså hofte stroppa va på 2mx20 cm. gjort på samme måte som skulder stroppene. å sydd på meitaien på midt slik at d var litt under 1m på hver side. den fungerte kjæmpe flott. har prøvd den på 6 åring 3 åring å 1 åring. du må sy rundt kantene på stroppene å meitaien. å du må ha ett framstykk eå ett bak stykke på meitaien. ellers va d lett å få til.

Skrevet

Jeg bruker fleecepledd til polstring både i framstykket og i stroppene. Da blir det mer behagelig å bære etterhvert som de blir tyngre. Du syr på samme måten som sjeroks forklarte men med polstring ca 18-20 cm fra framstykket og ut i begge sidene. På skulderstroppene polstrer du ca 60 cm fra framstykket og utover stroppen. Litt vanskelig å forklare.. jeg har også fleece mellom fram- og bakstykket.

Lykke til!

Skrevet

har sett på tettintil nå...ser ikke så vanskelig ut. men selene...: sydde dere de på enden til panelene eller sydde dere selene sammen først og festet på panelet etterpå?

Skrevet

sydde endene til skulder stoppene til panelet. åsså hadde æ hoftestroppene sammen i 2 meter. åsså sydde æ d på panelet på baksiden. kan også være fint på framsiden, vis du har anna stoff.

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...