esmase Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=150234
catine Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 jeg har gitt lillegutt minifom i ca.2 uker nå, og vil si at det hjelper litt mot magesmertene (han har ikke kolikk) men nå ble jeg skeptisk og vurderer å slutte. hva har dere andre som bruker minifom tenkt å gjøre??
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 her gikk flaska i søpla etter jeg leste artikkelen.. tar ingen sjanser, vil ikke gamble med lillegutt..
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Hvis dere leser på forsiden av dinbaby i dag har grønnn hverdag nettopp måttet bite i seg den informasjonen de tidligere har sluppet om tre av syv parabener. De siste fire anses som usikre (altså de har enda ikke klart svar på hvor farlige de er). Parabenene som er blitt brukt i minifom er de svakeste av disse fire. Vi brukte minifom uten stor effekt (men turde ikke slutte for vi var redd det skulle bli enda verre) i tre mnd, gjennom hele kolikken. Linea er frisk som en fisk! Det sies at det er farlig med parabener for fostere, men har noen av dere blitt advart mot å bruke enkelte produkter i forbindelse med graviditet? Nei, jeg tar forskning på barneprodukter med en klype salt. Ingen grunn til å gå bananas over hva som står i avisen en dag, for dagen etter er det noen annet som er galt! ;D Men nå er jeg en dårlig mor da! ;P
august igjen Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Enig med du, prinsessemari. "Alt" er jo farlig og hysteriet tar ingen ende. Litt rart, egentlig, at vi som er født på tidlig 70-tall er noenlunde friske:-D
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Nå er det Statens Legemiddelverk som fraråder da...
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 ja, det er vel det, men de har tatt oppdraget på vegne av grønn hverdag, hadde de ikke?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Min første hadde kolikk og ble anbefalt miniform fra apoteket og ho har ikke tatt skade av det ho er 4 år nå. Minsten får også miniform for det er mye luft i magen 6mnd. baby kommer ikke til å slutte nei. PAR DRÅPER 3 GANGER OM DAGEN er jo ingen stor dose de skal ha heller. Min får kun når det er mye luft.
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 jo, men er jo ikke grønn hverdag som bestemmer avgjørelsen. Mener ikke at dere som velger å fortsette med minifom gjør noe galt, ser ikke ned på dere eller noe altså. Så misforstå meg rett. Det er en fri verden, og vi tar alle våre egne valg. For oss var det riktig å kutte ut minifom etter å ha lest artikkelen, da vi ikke ville ta noen sjanser. Men det er oss. Om andre velger å tro det går fint, er det dems valg. Stort sett går det jo bra også, mange som har brukt minifom i mange år. Men vi tør ikke ta sjansen.
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Den mengden stemmer ikke hos oss iallfall.. Han spiser mer enn 3 ganger om dagen, og det er 10 dråper hver gang, ikke et par
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. april 2007 #11 Skrevet 12. april 2007 nei, jeg skjønner deg godt, men merker bare at jeg er så lei av at alt skal være så farlig hele tiden! jobber i leketøysbransjen og har heldigvis ikke vært på jobb nå når det har væt eftalat hysteri der. Er temmelig sikker på at du må spise en god del leker før eftalatene har noen virkning. Og da bør du ha blitt dårlig av leken allerede... Jeg har all respekt for at dere vil være forsiktig altså!
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #12 Skrevet 12. april 2007 Bare en liten tilleggskommentar her... Greit at noen velger å fortsette å bruke det, så lenge de selges vil det jo alltid være noen som gjør det. Men argumentet at fordi barnet ikke har tatt skade av det enda, det er tynt.. Så fordi man ikke brukte bilstol før i tiden, og maaange overlevde likevel, trenger vi ikke bruke det i dag?
Sessa ruger igjen... Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Vet det er tynt , men bilstol motargumentet er like tynt, for det er jo tross alt noe alle ser kan være farlig! Når det gjelder forskning er det alltid veldig usikkert. Når det gjelder farlige stoffer er det noe vi har omgitt oss med lenge. Jeg skulle gjerne likt å se noen stå frem med sykdom som dokumentert er linket opp mot parabener f.eks. Ser helt klart at det har noe med å være føre var og også det faktum at man nå er utsatt for flere og større konsentrasjoner som gjør at det har større virkning på oss. Men jeg klarer liksom ikke å bry meg så mye med det. Er så slitsomt å bekymre seg, for det er så mange ting man kan henge seg opp i liksom! Jeg er blitt en kald, kynisk kjerring! ;D
rødhette* Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Helt enig i at det er unødvendig å bli hysterisk, og bekymre seg for alt mulig. Selv hører jeg til de som ikke er de mest bekymra, som mener at ungene tåler å ligge og skrike bittelitt før man kommer løpende inn, som mener at selv om smokken faller på gulvet trenger den ikke kokes, osv. Men når statens legemiddelverk går ut i media, da velger jeg å kaste flaska...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå