Gå til innhold

Hva slags dyne?

Sneglemamma med nr. 2 i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere fiber- eller dundyne til babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter nettopp og spekulerer på det samme! (fått brosjyre fra Princess?? he,he)

Har mest lyst på dundyne, men mannen min er allergisk, og for å unngå at han reagerer på dyna til babyen, tror jeg det blir fiberdyne.

Kanskje jeg kan hive på et par ekstraspørsmål og: hvilken størrelse dyne er best til nyfødt i sprinkelseng? 65x80 cm eller 80x100 cm?

Og hvor mange dyner er vanlig å ha? (seng, vogge, vogn?)

Skrevet

Akkurat den samme brosjyra jeg har sett på i dag også:) Jeg har planer om å kjøpe 80X100 til sprinkelsenga og 65X80 til vogna, men tar gjerne i mot gode råd!

Skrevet

Hehe...bra det er flere som lurer på det samme... :)

Vi har kjøpt 65x80 til vogna..noe større blir bare klumpete, fikk jeg anbefalt. Men til senga regner jeg med vi kjøper 100x80... Og IKKE dundyne. Jeg brukte dundyne fra jeg var liten og til jeg var omtrent 12, da utviklet jeg allergi. Vil ikke at min lille skal gjøre det samme, så her blir det nok fiberdyne ja!

:)

Skrevet

Hei igjen!

Vi var på handletur i går- så utrolig kjekt! Uansett, det ble dyndyner på oss.... Dundynene nå skal forhindre allergi, dessuten er de mye mer pustende enn de syntetiske. Kjente også veldig stor forskjell på kvaliteten, dunynene var mye mer luftigere.

Egentlig mente jeg det holdt med dundyne i senga (100x80), og så kunne vi heller ha syntetisk i vogga. Men de hadde ikke syntetiske i str. 65x80 cm, så da kjøpte vi dun til både vogga og senga. Et annet argument er at vogga står i stua og der kan det jo bli ganske varmt. Derfor kan det være lurt med en dyne som puster godt.

Ja, som dere forstår så ble vi overtalt av selgeren til å velge dun, he, he.

Ble jo dyrere enn planlagt, men, dynene kjentes i hvertfall veldig gode ut!

Lykke til med valg av dyne:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt fiberdyne fra Høie (80x100).

Men lurte på om jeg kanskje skulle kjøpe dyndune også.. Var ikke så dyr, betalte 300 kr eller noe sånt.

Hva er vanlig egentlig? Dun om sommeren og fiber om vinteren?

Skrevet

Vi endte opp med å kjøpe to dundyner. Jeg helte mest mot fiber, men ble overtalt av samboer og selger til å kjøpe dun:)

Skrevet

Enig med deg, vi endte også opp med å kjøpe dun både til vogna og senga (kjøpte 65x80 til begge, men vi har den minste Stokke-sengen, så større dyne blir for stort). Var på Princess og benyttet meg av 30% tilbudet - og jeg må si jeg fikk sjokk da jeg kjente kvalitetsforskjellen på fiber og dun! Hadde i utgangspunktet tenkt meg en fiberdyne, siden ungen blir født om sommeren, men etter å ha følt hvor mye luftigere og lettere dundyna var, var det ikke noen tvil! Fiberdyna de hadde der virket ihvertfall kjempetett og varm. Dundyna er av merket "Nomite" (ingen midd) og skal være veldig bra for allergikere :-) Synes ikke 209,- kroner var dyrt heller.

Skrevet

Har dun i alle størrelser etter eldstemann, og kunne ikke tenke meg fiber. Synes dundyne er helt fantastisk luftig og godt

Skrevet

65*80 er vel dyne til vogn. Jeg har i alle fall kjøpt 80*100 til grindsengen. Jeg har kjøpt et sett til vognen og et sett til grindsengen. Har også en ekstra dyne fra storesøsteren som jeg tenkte å bruke i vuggen i stuen.

• 4 uker senere...
Skrevet

trodde det fantes en mindre størrelse dyne som var beregna på vogn jeg... er sikker på at jeg hadde det til 1, mann.. men den dyna var bare lånt...

skal starte med 65x80 i senga her... syns den andre blir for stor te en bitte lille babyen!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg kjøpte en norskprodusert dundyne i minste str. (produsert i Bergen, tror jeg). Midd trives ikke i den dyna, så den er bra mot allergi. Og så lett & myk & herlig! Og naturmaterialer puster og regulerer temperaturen bedre enn kunstmaterialer.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Dagens dundyner er ikke hva de en gang var så her blir det dun, jeg elsker min dundyne men det er en vinterdyne så jeg bruker den ikke om sommeren ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Har kjøpt silkedyne jeg. Fikk høre at det var veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...