Gjest Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Ved et eventuellt brudd mellom meg og barnefaren? Jeg hade ikke jobb før fødsel så jeg har 0 i inkomst. Det er jeg som har betalt depositum på leiligheten vi bor i men han betaler husleia. Begge to står i kontrakten. Mobilene stpr i navnet mitt. Bundet på 1 år tror jeg det er. Vi har også kjøpt tv og laptop på avbet i navnet mitt. Jeg har jo da ikke mulighet og betale noe av det uten intekt. Vesla er bare 3 mnd. Så jeg får jo ikke kommet meg ut i jobb enda. Hvva har jeg for muligheter da? Er det noe mer dere vil vite for og svare meg så er det bare og spørre i vei.
Fisk med CV Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Kanskje dere kan bli enige dere i mellom om hvem som skal ha laptop/tv? Om du ønsker det kan vel du beholde leliligheten siden du har betalt depositum? Når det gjelder det økonomiske vil du kunne få full OS (9700), Utvidet barnetrygd + småbarnstillegg (2600), bidrag fra far(Hvor mye avhenger av fars inntekt, samvær etc.) og bostøtte(hvor mye avhenger av boutgifter/inntekt) Har du ikke utdannelse kan du få utdanningsstønad. Du kan også få sønad til barnetilsyn når den tid kommer. Håper det ordner seg for deg *
Gjest Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Laptop og tv faller jo på meg. Siden det ikke er mer enn et par mnd siden vi kjøpte det så er det jo ikke mye som er nedbetalt på det og er jo jeg som blir sittende med lånet på det. husleia her er jo på 8500 kroner da. Og vi får ikke bostøtte på denne leiligheten som det er nå engang så tviler på jeg får det alene heller. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare det.
Fisk med CV Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Blir du alene får du bostøtte, for reglene er annerledes når det gjelder aleneforsørgere. Ingen krav til str/kommunal/etc. Med 8500 burde du få rundt 3000 kr mnd i bostøtte. Du kan beregne selv om du går inn på www.husbanken.no Så da burde du i alle fall få utbetalt rundt 16.000 kr i mnd med alt av støtte. Ikke noe å leve fett av, men i en overgangsperiode burde det vel gå greit. Hvor mye betaler du på tv/laptop? Kanskje du kunne fått ordnet avdragsfrihet 1 år?
Winterlady Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Da har du krav på å få med deg begge mobilene, ville da ha avsluttet det ene abonnementet så ikke han kunne ha pådratt seg gjeld i ditt navn... Du kan eventuelt avtale at han kjøper TV og laptop av deg- og du betaler ned lånet på dem med summen. Har han ikke råd til det har du 2 muligheter; selge begge deler på nett eller liknende (vil tape noe på det), eller beholde dem og betale ned avdragene. Har du skriftlig avtale på at depositumet er ditt? Hvis ikke tror jeg han kan kreve halvparten... Den andre halvparten må han i såfall betale deg når du flytter ut. Uten inntekt vil du som enslig mor vil du ha krav på OS på ca 9300 pr mnd, 1980 i barnetrygd og barnebidrag fra far (ofte ca 1200- 2200 pr mnd). Muligens også bostøtte. Det lønner seg uansett å begynne å jobbe når permisjonen går ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå