Anonym bruker Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Uten mat, og evt. etter mat....De som er rundt ett år altså... Her sovner han circa klokka 19.30 til 20.00. Kveldsmat klokka 18 og pupp rett før leggetid. Sover til 04 - 05 og får pupp. Deretter til o6.30 - 07.30. Jeg har lurt på om det kunne være en ide og gi grøt etter badet om kvelden i 19 tida. Om han da ville sove lenger. Hva tror dere?
Nickeguri Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Jeg tenker sånn at det er greit med bad etter maten, jeg da. Badet gjør jo mange barn søvnige, og gjør at de lettere finner roen når de skal sove. Hva med å forskyve kveldsmaten litt? Og så gi pupp rett etter maten. Morsmelk blir man fortere sulten igjen av, så det er viktig at han blir god og mett på vanlig mat. Det er godt mulig gutten din våkner i 04- tida av gammel vane for å få pupp. Men unger rundt året bør jo ikke få pupp midt på natta. De trenger ikke mat da. Dette er imidlertid en ekstraservice mange barn ikke vil gi slipp på. Kanskje han sovner igjen av seg selv hvis dere er konsekvente på bare å tilby vann på natta? For det er jo slett ikke sikkert han våkner fordi han er sulten. Men mammakos med pupp på natta er sikkert veldig godt for det........ Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå